هنر , خلاقیت , آموزش

سایت آموزشی هنری همیشه بیدار برای هنر دوستان و افراد خلاق

هنر , خلاقیت , آموزش

سایت آموزشی هنری همیشه بیدار برای هنر دوستان و افراد خلاق

:: از آنجا که اکثر ما تصور غلطی از یادگیری هنر طراحی داریم و طراحی را بیشتر یک استعداد خدا دادی می دانیم .
در حالی که طراحی بیشتر از آنکه نیاز به استعداد داشته باشد نیازمند آموزش , خلاقیت و پشتکار است. در واقع همه ما می‌توانیم به خوبیِ هنرمندانِ بزرگ طراحی کنیم کد بنویسیم و حتی قطعات الکترونیکی مخصوص برای خودمان بسازیم فقط نیازمند روشن شدن راه و زندگی نامه ی هنرمندان و افراد بزرگ هستیم تا به خود ایمان بیاوریم و پا پیش گزاریم.
بنا براین سایت همیشه بیدار ( http://online24h.ir) در تلاش برای افزایش سطح هنری و حرفه ای کاربران علاقه مند و هنرمندان عزیز می باشد تا این نقصان کوچک زندگیمان را برطرف سازیم.
وبلاگ من ( http://Online24H.blog.ir) از کاربرانی که در زمینه های هنری مهارت و فعالیت دارند دعوت به همکاری می نماید.
و از هنرمندانی که علاقه دارند آثارشان در وبلاگ یا سایت همیشه بیدار به نمایش در آید تقاضا می کند آثار خود را به ایمیل
aminis151@gmail.com
ارسال نمایند.

مدیریت Online24H.ir , Online24H.blog.ir :سعید امینی

پیام های کوتاه
  • ۳۱ فروردين ۹۴ , ۰۴:۵۶
    هنر
آخرین نظرات

۵۸ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

art paint

دانلود فیلم نقاشی چهره با نرم افزار پینت
حجم: 23.5 مگابایت
توضیحات: نقاشی چهره دختر با نرم افزار پینت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۴ ، ۱۶:۲۷
مهندس عشق هنر


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


شاید در نگاه اول تصور کنید این پرتره حاصل تلاش کودکی خردسال برای کشیدن نخستین نقاشیهای خود است٬ اما با دانستن داستان پشت آن احتمالآ به تحسین ایده ی جالب و بکر خالق آن خواهید پرداخت. هفدهم مارس امسال اریک نوردنانکار٬ طراح و هنرمند سوئدی یک وسیله ی ردیابی GPS (سامانه موقیت یاب جهانی به کمک ۲۴ ماهواره) را درون چمدانی قرار داد و آنرا به همراه مسیر دقیق از پیش تعیین شده ی خود به شرکت پست DHL تحویل داد. ۵۵ روز بعد این چمدان به استکهلم بازگشت در حالیکه سامانه GPS به صورت خودکار مسیر سفر این چمدان در دور دنیا را ثبت نموده بود.

اریک اطلاعات ثبت شده را به کامپیوتر خود وارد کرد و پرتره ای را که در بالا می بینید خلق نمود! به دلایل تکنیکی او مجبور بود این پرتره را تنها با استفاده از یک خط رسم کند. این خط غول آسا با عبور از ۶ قاره و ۶۲ کشور دنیا یک مسیر۱۱۰۶۶۴ کیلومتری را پیموده تا بدین ترتیب با خلق این پرتره اریک را به شهرت جهانی برساند. جالب است که نگاه مرد در تصویر به کشور ایران است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۴ ، ۲۲:۱۵
مهندس عشق هنر
دید روانشناسی در طراحی تجربه کاربر


من روانشناس محقق در زمینه آموزشی روانشناسی هستم و تحقیقات و پژوهش های زیادی را در زمینه حافظه ، بینایی و انگیزه در طراحی و بازخورد آن در مغز انسان انجام داده ام . که برای آشنایی هرچه بهتر شما دوستان دست آورد ها و نتایج تحقیقاتم را در این مقاله کوچک و کلی در اختیار شما قرار خواهم داد …

- اکثر مردم به آنچه بیتشر میتوانند انجام دهند فکر نمیکنند ! 

اکثریت دیدگاه مردم و حتی ما در این است که کاری که بر عهده ما قرار داده میشود را در کوتاه ترین زمان و با صرف انرژی کم انجام دهیم و تا میتوانیم از زرق و برق آن کم کنیم و کلیت کار را به پایان برسانیم ، با بیان ساده تر سریع به نتیجه برسیم … شاید توضیحات ، اعمال و اتفاقاتی که در انجام یک کار برای ما رخ میدهند بسیار مهم و تاثیر گذار باشند اما مهم از دیگاه اکثریت آخر کار است … در طراحی های تجربه کابر هم به همین شکل است فرقی نمیکند این طراحی در یک محصول میخواهد اتفاق بیافتد ویا یک اپلیکیشن موبایل ، کاربر شما میخواهد با کمترین زمان کارخود را انجام دهد ، حال رانندگی باشد و یا پخش صدای یک موسیقی …

- محدودیت ها 

اکثر مردم مالتی تسک نیستند ! یعنی نمیتوانند بر روی چندین کار در آن واحد تمرکز کنند و این وشیفه بر عهده طراح UX است که فکر و ذهینیت آنها را متمرکز نماید و اطلاعاتی که آنها به دنبالشان هستند را در اختیارشان قرار دهد … دسته بندی اطلاعات ( بر حسی موضوعیت و یا زمان نمونه های خوبی هستند ) … نمایش مطالب مهم در سر تیتر ها و … پس باید به خوبی نیاز های کاربران را در نظر داشته باشید .
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۴ ، ۲۳:۳۳
مهندس عشق هنر

راه‌های بسیار متفاوتی برای آموزش نقاشی کودکان وجود دارد. بهترین کار در قدم اول تفکیک گروه‌های سنی است. زیرا تفاوت سن یعنی تغییر باورها، خیال‌ها و رویاها. مثلا باور و شناخت یک کودک 6 ساله از دنیا، با یک کودک 11 ساله متفاوت است.

 

آموزش نقاشی به کودکان زیر 6 سال

 

در این دوره کودک از کمترین اطلاعات علمی برخوردار است. بنابراین بسیاری از باورهایشان ساخته و پرداخته ذهن و خیال کودکانه‌شان است. اکثر فضاهایی را که می‌سازند، تخیلی بوده و قابل لمس و رویت ما نیست. اولین گام برای آموزش به این گروه سنی باور دنیای خیالی آنها است. همه چیز در دنیای آنها برای ما توصیف شده نیست. بهترین و گویاترین زبان برای شناخت این دنیا زبان خود آنها است. برای کشف آ‌نها تغییر فضا امکان‌پذیر نیست؛ چون آنها را از خیال‌های تکرارنشدنی دور نگه می‌داریم. پس اولین گام جهت آموزش، کشف دنیای فردی هر کودک است و رسیدن به تخیل آنها.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۴ ، ۲۲:۵۶
مهندس عشق هنر

پادشاهی بود که فقط یک چشم و یک پا داشت. پادشاه به تمام نقاشان قلمرو خود دستور داد تا یک پرتره زیبا از او نقاشی کنند. اما هیچکدام نتوانستند؛ آنان چگونه می‌توانستند با وجود نقص در یک چشم و یک پای پادشاه، نقاشی زیبایی از او بکشند؟

سرانجام یکی از نقاشان گفت که می‌تواند این کار را انجام دهد و یک تصویر کلاسیک از پادشاه نقاشی کرد. نقاشی او فوق‌العاده بود و همه را غافلگیر کرد. او شاه را در حالتی نقاشی کرد که یک شکار را مورد هدف قرار داده بود؛ نشانه‌گیری با یک چشم بسته و یک پای خم شده.

چرا ما نتوانیم از دیگران چنین تصاویری نقاشی کنیم؛ پنهان کردن نقاط ضعف و برجسته ساختن نقاط قوت آنان!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۴ ، ۲۲:۳۸
مهندس عشق هنر

اولین استادان قصه‌‌نویسی مرادی کرمانی به روایت خودش/ پرویز کلانتری: یمینی شریف نقاشی من را می‎فهمید

شب عباس یمینی شریف
هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده پیشکسوت کشورمان در شب عباس یمینی‌شریف خاطراتی از دوران کودکی خود گفت؛ «در روستا که بودم به قصه‎های مادربزرگم که او و پدربزرگم اولین استادان قصه‎نویسی من بودند، گوش می‎دادم». پرویز کلانتری تصویرگر باسابقه کتاب‌های کودک هم در این مراسم یادآور شد: «یمینی شریف وقتی نقاشی‌های من را می‎دید، می‎فهمید. من همین را می‎خواستم».

شب عباس یمینی شریف صد و شصت و نهمین شب از شب‌های مجله بخارا بود که با همکاری بنیاد فرهنگی ملت، دایره‎المعارف بزرگ اسلامی، بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار و گنجینه پژوهشی ایرج افشار عصر شنبه 5 مهر ماه 1393 برگزار شد.

علی دهباشی مدیرمسئول و سردبیر نشریه بخارا، این نکوداشت را با خواندن شعر «ما فرزندان ایرانیم» از عباس یمینی شریف آغاز کرد و سپس از هوشنگ مرادی کرمانی دعوت کرد تا اولین سخنران این مراسم باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۴ ، ۲۲:۳۷
مهندس عشق هنر

 مَن هَمینَم 
 
 نَه چشمآטּ آبــﮯدارَم 
 
 نه کفشهآﮮ پآشنِه بُلنَد 
 
هَمیشِه  کتآنـــ ــﮯ مـﮯ پوشَم
 
روی چَمَن هآ غَلت میزَنَم
 
عِشوه ریختَن رآ خوب یادَم نَداده اَند
 
 وَقتـﮯ اَز کِنارَم رَد میشوﮮ
 
بوﮮ اُدکُلنَم مَستت نمیکُند
 
نگرآטּ پآک شدטּ رُژ لَب و ریملَم نیستَم
 
 لآک نآخن هآیم اَز هزآر مترﮮ داد نمیزَند 
 
گآهـﮯ اَز فَرط غُصّه بلنَد دآد میزَنم
 
خدآیَم رآ بآ تَمآم دُنیآ عَوض نمیکُنم
 
 و بَعضـﮯ آدم هآﮮ اَطرافَم 
 
رآ هَم بآ تَمآم دُنیآ عَوض نمیکُنم
 
شَبهآ پآیه پَرسه زَدن دَر خیآبآטּ و مهمآنـﮯ نیستَم
 
بَلد نیستَم تآ صُبح پآﮮ گوشـﮯ پِچ پِچ کُنم
 
مَن خآلِصآنه هَمینَم...!...
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۴ ، ۲۲:۲۳
مهندس عشق هنر

سرود ملّی ایران، سرود رسمی دولت ایران و یکی از نمادهای ملّی ایران است که در مراسم رسمی، یادبودهای ملّی، مسابقات ورزشی و دیگر مناسبت‌های ملّی اجرا یا پخش می‌شود. سرود ملّی ایران دارای دو بخش شعر و موسیقی است.

پیشینه

ناصرالدین شاه در سال ۱۸۷۳ م. (برابر ۱۲۵۲ ه‍. خ؛ و ۱۲۹۰ ه‍. ق) دستور ساخت مارشی را به آلفرد لومر استاد فرانسوی موسیقی دارالفنون می‌دهد که در دیدارهای رسمی شاه در کنار سرودهای ملی دیگر کشورها نواخته شود. این مارش بی‌کلام، «سلام شاه» نامیده شد و در مراسم‌های رسمی به جای سرود ملی ایران به کار رفت و به همین دلیل اروپاییان از آن به عنوان سرود ملی ایران یاد کرده‌اند.

همچنین یوهان اشتراوس در سال ۱۸۶۴ میلادی یعنی ۴ سال پیش از آمدن آلفرد لومر به ایران، مارشی به نام «مارش ایرانی» (آلمانی:Persischer Marsch) ساخت که سال‌ها بعد در هنگام استقبال از ناصرالدین شاه در وین به جای سرود ملی ایران نواخته شد. عباس امانت در کتاب قبلهٔ عالم آورده است: «آهنگ موسیقی نظامی که به مناسبت دیدار ناصرالدین‌شاه از وین در سال ۱۸۷۳ میلادی به آهنگ‌سازی به شهرت یوهان اشتراوس سفارش داده شد، تا به جای سرود ملی ایران نواخته شود، مظهر تلاشی بود تا گونه‌ای توشهٔ نغمه‌سرایی «متمدن» برای شاهنشاهی ایران تعبیه شود.»  با این حال در برخی منابع زمان نواخته شدن این مارش در وین را مربوط به سفر دوم (۱۸۷۸ میلادی برابر ۱۲۵۷ ه‍. خ؛ و ۱۲۹۵ ه‍. ق)  و برخی نیز مربوط به سفر سوم ناصرالدین شاه (۱۸۸۹ میلادی برابر ۱۲۶۸ ه‍. خ؛ و ۱۳۰۶ ه‍. ق)  می‌دانند. این آهنگ، شعری به زبان فرانسوی داشته است که سرودهٔ میرزا رضاخان دانش معروف به «پرنس ارفع» می‌باشد. یوهان دِکِر-شِنک (آلمانی:Johann Decker-Schenk) نوازندهٔ اتریشی مقیم سن‌پترزبورگ سرود و آهنگ آن را تنظیم کرده است. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۴ ، ۱۸:۲۶
مهندس عشق هنر

داستان کودکانه  وآموزنده گنجشک فراموش کار  به همراه برگه رنگ آمیزی و نقاشی کودکانه مناسب بچه های سنین مهد کودک را از این جا بخوانید:

یکی بود یکی نبود،غیر از خدا هیچ کس نبود .

سال ها پیش در جنگلی بزرگ و سرسبز،

روی بالاترین شاخه ی بزرگ ترین و بلندترین درخت،

گنجشکی زندگی می کرد.

***

گنجشک قصه ما؛ روزی تصمیم گرفت

که برای دیدن دوستش به خانه ی او برود.

صبح زود به راه افتاد. از جاهای زیادی عبور کرد.

اما گنجشک کوچک قصه ی ما یک مشکل داشت؛ و آن هم این بود که ” فراموش کار ” بود.

او در راه متوجه شد که خانه دوستش را فراموش کرده کرده است.

***

او از بالای رودی عبور کرد که آن جا یک قو در حال آب تنی بود . او از قو آدرس خانه دوستش را پرسید

اما قو نمی دانست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۱۸
مهندس عشق هنر
اولین نقاشی مجازی + داستان نقاشی من

pencilmadnessابزار خوبی برای نقاشی رایانه ای است, نقاشی های کاغذی ام چند وقتی است که نمیگیرد . . . گاهی رنگ ها حوصله میخواهد گاهی طرح ها کمرنگ اند. گاهی هم موضوعات خسته کننده. اما هرگز نباید از نقاشی دست کشید. 

سه سال اول دبستان ، نقاشی ام نسبت به بقیه خیلی خوب بود. البته بهتر است بگویم طراحی ، نه نقاشی ، با رنگ میانه ی خوبی نداشتم. رنگها برایم خیلی کسل کننده بودند. به هیچ وجه حال و حوصله ی رنگ آمیزی طرح هایم را نداشتم. دوستان شاد و شنگولم از همان دوران مهدکودک همواره در حال رنگ کردن بودند. دختر و پسر فرقی نمیکرد همه شان سرشان را کج میگرفتند و مداد رنگی کوچولو را خیلی ابزار گرایانه گوشه ی مشخصی از نقاشی قرار داده و با هاشور های ریز و تو پر نقاشی شان را جلا میدادند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۱۶
مهندس عشق هنر

مطالب قبل:
پیاده سازی پروژه نقاشی شی گرا *قسمت اول* 
پیاده سازی پروژه نقاشی شی گرا *قسمت دوم*  
پیاده سازی پروژه نقاشی شی گرا *قسمت سوم*
پیاده سازی پروژه نقاشی شی گرا *قسمت چهارم*  
پیاده سازی پروژه نقاشی شی گرا *قسمت پنجم*

ابتدا به تشریح کلاس ترسیم بیضی (Ellipse) می‌پردازیم.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
using System.Drawing;
 
namespace PWS.ObjectOrientedPaint.Models
{
    /// <summary>
    /// Ellipse Draw
    /// </summary>
    public class Ellipse : Shape
    {
        #region Constructors (2)
 
        /// <summary>
        /// Initializes a new instance of the <see cref="Ellipse" /> class.
        /// </summary>
        /// <param name="startPoint">The start point.</param>
        /// <param name="endPoint">The end point.</param>
        /// <param name="zIndex">Index of the z.</param>
        /// <param name="foreColor">Color of the fore.</param>
        /// <param name="thickness">The thickness.</param>
        /// <param name="isFill">if set to <c>true</c> [is fill].</param>
        /// <param name="backgroundColor">Color of the background.</param>
        public Ellipse(PointF startPoint, PointF endPoint, int zIndex, Color foreColor, byte thickness, bool isFill, Color backgroundColor)
            : base(startPoint, endPoint, zIndex, foreColor, thickness, isFill, backgroundColor)
        {
            ShapeType = ShapeType.Ellipse;
        }
 
        /// <summary>
        /// Initializes a new instance of the <see cref="Ellipse" /> class.
        /// </summary>
        public Ellipse()
        {
            ShapeType = ShapeType.Ellipse;
        }
 
        #endregion Constructors
 
        #region Methods (1)
 
        // Public Methods (1) 
 
        /// <summary>
        /// Draws the specified g.
        /// </summary>
        /// <param name="g">The g.</param>
        public override void Draw(Graphics g)
        {
            if (IsFill)
                g.FillEllipse(BackgroundBrush, StartPoint.X, StartPoint.Y, Width, Height);
            g.DrawEllipse(Pen, StartPoint.X, StartPoint.Y, Width, Height);
            base.Draw(g);
        }
 
        #endregion Methods
    }
}
این کلاس از شی Shape ارث برده و دارای دو سازنده ساده می‌باشد که نوع شی ترسیمی را مشخص می‌کنند، در متد Draw نیز با توجه به توپر یا توخالی بودن شی ترسیم آن انجام میشود، در این کلاس باید متد HasPointInShape بازنویسی (override) شود، در این متد باید تعیین شود که یک نقطه در داخل بیضی قرار گرفته است یا خیر که متاسفانه فرمول بیضی خاطرم نبود. البته به صورت پیش فرض نقطه با توجه به چهارگوشی که بیضی را احاطه می‌کند سنجیده می‌شود. 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۴ ، ۲۰:۲۸
مهندس عشق هنر

مطالب قبل:
پیاده سازی پروژه نقاشی شی گرا *قسمت اول* 
پیاده سازی پروژه نقاشی شی گرا *قسمت دوم*  
پیاده سازی پروژه نقاشی شی گرا *قسمت سوم*
پیاده سازی پروژه نقاشی شی گرا *قسمت چهارم*  

در این پست به شرح کلاس Rectangle جهت رسم مستطیل و Square جهت رسم مربع می‌پردازیم

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
using System.Drawing;
 
namespace PWS.ObjectOrientedPaint.Models
{
    /// <summary>
    /// Rectangle
    /// </summary>
    public class Rectangle : Shape
    {
        #region Constructors (2)
 
        /// <summary>
        /// Initializes a new instance of the <see cref="Rectangle" /> class.
        /// </summary>
        /// <param name="startPoint">The start point.</param>
        /// <param name="endPoint">The end point.</param>
        /// <param name="zIndex">Index of the z.</param>
        /// <param name="foreColor">Color of the fore.</param>
        /// <param name="thickness">The thickness.</param>
        /// <param name="isFill">if set to <c>true</c> [is fill].</param>
        /// <param name="backgroundColor">Color of the background.</param>
        public Rectangle(PointF startPoint, PointF endPoint, int zIndex, Color foreColor, byte thickness, bool isFill, Color backgroundColor)
            : base(startPoint, endPoint, zIndex, foreColor, thickness, isFill, backgroundColor)
        {
            ShapeType = ShapeType.Rectangle;
        }
 
        /// <summary>
        /// Initializes a new instance of the <see cref="Rectangle" /> class.
        /// </summary>
        public Rectangle()
        {
            ShapeType = ShapeType.Rectangle;
        }
 
        #endregion Constructors
 
        #region Methods (1)
 
        // Public Methods (1) 
 
        /// <summary>
        /// Draws the specified g.
        /// </summary>
        /// <param name="g">The g.</param>
        public override void Draw(Graphics g)
        {
            if (IsFill)
                g.FillRectangle(BackgroundBrush, StartPoint.X, StartPoint.Y, Width, Height);
            g.DrawRectangle(Pen, StartPoint.X, StartPoint.Y, Width, Height);
            base.Draw(g);
        }
 
        #endregion Methods
    }
}

کلاس Rectangle از کلاس پایه طراحی شده در ^ ارث بری دارد. این کلاس ساده بوده و تنها شامل یک سازنده و متد ترسیم شی مستطیل می‌باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۴ ، ۲۰:۱۳
مهندس عشق هنر

ایناخوس (به یونانیἼναχος) فرزند اوکئانوس و تتیس، خدای رودی به همین نام در یونان است. او پدر یو ایزدبانوی رود آرگوس بود. او سرزمین آرگولیس را بعد از سیل عظیم دئوکالیون بنا نهاد و شهر آرگوس را به وجود آورد.

آگنور (به یونانیἈγήνωρ) در اساطیر یونان پادشاه صور و پسر پوزئیدون و لیبیا است. او همسر تلپاسا و پدر ائوروپه، کادموس و فینیکساست. وقتی ائوروپه در حال چیدن گل بود، زئوس شیفتهٔ او شد، خود را تبدیل به گاو سفیدی کرد و او را با خود به جزیرهٔ کرت ربود. سپس زئوس هویت واقعی خود را آشکار کرد و ائوروپه به عنوان اولین ملکه کرت شناخته شد. آگنور پسران خود را برای پیدا کردن او فرستاد و به آنها سفارش کرد دست خالی برنگردند. به دلیل اینکه ائوروپه پیدا نشد، هیچکدام از آنها برنگشتند.

شجره نامه اساطیر یونانی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۹۴ ، ۱۳:۱۵
مهندس عشق هنر

در ادامه  پست های قبل

پیاده سازی پروژه نقاشی شی گرا  *قسمت اول *  
پیاده سازی پروژه نقاشی شی گرا *قسمت دوم* 
پیاده سازی پروژه نقاشی شی گرا *قسمت سوم*

، در این پست به بررسی کلاس Triangle جهت رسم مثلث و کلاس Diamond جهت رسم لوزی می‌پردازیم.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
using System.Drawing;
 
namespace PWS.ObjectOrientedPaint.Models
{
    /// <summary>
    /// Triangle
    /// </summary>
    public class Triangle : Shape
    {
        #region Constructors (2)
 
        /// <summary>
        /// Initializes a new instance of the <see cref="Triangle" /> class.
        /// </summary>
        /// <param name="startPoint">The start point.</param>
        /// <param name="endPoint">The end point.</param>
        /// <param name="zIndex">Index of the z.</param>
        /// <param name="foreColor">Color of the fore.</param>
        /// <param name="thickness">The thickness.</param>
        /// <param name="isFill">if set to <c>true</c> [is fill].</param>
        /// <param name="backgroundColor">Color of the background.</param>
        public Triangle(PointF startPoint, PointF endPoint, int zIndex, Color foreColor, byte thickness, bool isFill, Color backgroundColor)
            : base(startPoint, endPoint, zIndex, foreColor, thickness, isFill, backgroundColor)
        {
            ShapeType = ShapeType.Triangle;
        }
 
 
        /// <summary>
        /// Initializes a new instance of the <see cref="Triangle" /> class.
        /// </summary>
        public Triangle()
        {
            ShapeType = ShapeType.Triangle;
        }
 
        #endregion Constructors
 
        #region Methods (1)
 
        // Public Methods (1) 
 
        /// <summary>
        /// Draws the specified g.
        /// </summary>
        /// <param name="g">The g.</param>
        public override void Draw(Graphics g)
        {
            var points = new PointF[3];
            points[0] = new PointF(X + Width / 2, Y);
            points[1] = new PointF(X + Width, Y + Height);
            points[2] = new PointF(X, Y + Height);
            if (IsFill)
                g.FillPolygon(BackgroundBrush, points);
            g.DrawPolygon(new Pen(ForeColor, Thickness), points);
            base.Draw(g);
        }
 
        #endregion Methods
    }
}
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۹۴ ، ۱۳:۰۸
مهندس عشق هنر

در ادامه مطالب قبل
پیاده سازی پروژه نقاشی شی گرا  *قسمت اول *  
پیاده سازی پروژه نقاشی شی گرا *قسمت دوم* 

قبل از شروع توضیحات متد‌های کلاس Shape در ادامه پست‌های قبل در ^ و ^ ابتدا به تشریح یک تصویر می‌پردازیم.

نحوه ترسیم شی

خوب همانگونه که در تصویر بالا مشاده می‌نمایید، برای رسم یک شی چهار حالت متفاوت ممکن است پیش بیاید. (دقت کنید که ربع اول محور مختصات روی بوم گرافیکی قرار گرفته است، در واقع گوشه بالا و سمت چپ بوم گرافیکی نقطه (0 و 0) محور مختصات است و عرض بوم گرافیکی محور X‌ها و ارتفاع بوم گرافیکی محور Y‌ها را نشان می‌دهد)
  1. در این حالت StartPoint.X < EndPoint.X و StartPoint.Y < EndPoint.Y خواهد بود. (StartPoint نقطه ای است که ابتدا ماوس شروع به ترسیم می‌کند، و EndPoint زمانی است که ماوس رها شده و پایان ترسیم را مشخص می‌کند.)
  2. در این حالت StartPoint.X > EndPoint.X و StartPoint.Y > EndPoint.Y خواهد بود.
  3. در این حالت StartPoint.X > EndPoint.X و StartPoint.Y > EndPoint.Y خواهد بود.
  4. در این حالت StartPoint.X < EndPoint.X و StartPoint.Y > EndPoint.Y خواهد بود.

ابتدا یک کلاس کمکی به صورت استاتیک تعریف می‌کنیم که متدی جهت پیش نمایش رسم شی در حالت جابجایی ، رسم، و تغییر اندازه دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۹۴ ، ۱۳:۰۲
مهندس عشق هنر

در ادامه مطالب قبل

پیاده سازی پروژه نقاشی شی گرا *قسمت اول*


با توجه به تجزیه و تحلیل انجام شده تمامی اشیا از کلاس پایه به نام Shape ارث بری دارند حال به توضیح کد‌های این کلاس می‌پردازیم. (به دلیل اینکه توضیحات این کلاس در دو پست نوشته خواهد شد برای این کلاس‌ها از partial class استفاده شده است)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۳۹
مهندس عشق هنر

هنر نوگرا 

هنر نوگرا یا هنر مدرن (Modern art)

  • طبیعت‌گرایی (Naturalism)
  • هنر آکادمیک (Academic art)
  • مکتب باربیزون (École de Barbizon) فرانسه: ۱۸۳۰ - ۱۸۷۰
  • انجمن برادری پیشارافائلی (The Pre-Raphaelite Brotherhood) انگلستان: ۱۸۴۸ - اواخر قرن ۱۹
  • مکتب هادسون ریور (Hudson River School) آمریکا: ۱۸۲۵ - ۱۸۷۰
  • واقع‌گرایی (Realism) فرانسه: قرن ۱۹
  • دریافتگری (Impressionism) فرانسه: ۱۸۶۳ - ۱۸۹۰
    • دریافتگری آمریکایی (American Impressionism) آمریکا
  • پسادریافتگری (Post Impressionism) فرانسه: ۱۸۸۶ - ۱۹۰۵
    • مجزاگری (Cloisonnism) فرانسه: ۱۸۸۸
    • ترکیب‌گری (Synthetism) فرانسه: ۱۸۸۰ - ۱۸۹۰
    • نبی‌ها (Les Nabis) فرانسه: ۱۸۸۱ - ۱۸۸۹
    • نودریافتگری (Neo-impressionism) فرانسه: ۱۸۸۶ - ۱۹۰۶
      • نقطه‌چینی (Pointillism) فرانسه: دهه ۱۸۸۰
      • تفکیک‌گری (Divisionnisme) فرانسه: ۱۸۸۴
  • نورگرایی (Luminism)
  • جنبش هنرها و پیشه‌ها (Arts and Crafts movement) انگلستان: ۱۸۸۰ - ۱۹۱۰
  • رنگمایه‌گری (Tonalism) آمریکا: ۱۸۸۰ - ۱۹۲۰
  • نمادگرایی (Symbolism) فرانسه و بلژیک: ۱۸۸۰ - ۱۹۱۰
    • نمادگرایی روسی (Russian Symbolism) روسیه: ۱۸۸۴ - ۱۹۱۰
    • جنبش زیبایی‌شناسی (Aesthetic movement) انگلستان: ۱۸۶۸ - ۱۹۰۱
  • فوویسم (Fauvism) فرانسه: ۱۹۰۴ - ۱۹۰۹
    • نوفوویسم (Neofauvisme) فرانسه: دههٔ ۱۹۲۰
  • مکتب پاریس (School of Paris) فرانسه: اوائل قرن ۲۰
  • هنر نو (Art Nouveau) فرانسه: ۱۸۹۰ - ۱۹۱۴
  • آرت آلارو (Art a la Rue) فرانسه و بلژیک: ۱۸۹۰ - ۱۹۰۵
  • هیجان‌نمایی (Expressionism) آلمان: ۱۹۰۵ - ۱۹۳۰
  • انجمن هنرمندان جدید مونیخ (Neue Künstlervereinigung München) آلمان: ۱۹۰۹
  • سوارکار آبی (Der Blaue Reiter) آلمان: ۱۹۱۲
  • هیجان‌نمایی انتزاعی (Abstract Expressionism) آلمان: ۱۹۱۲
  • بروکه (Brücke) آلمان: ۱۹۰۵ - ۱۹۱۳
  • فَرااِنگاشت (Transpressionism) کانادا: ۱۹۹۶
  • حجم‌گرایی (Cubism) فرانسه: ۱۹۰۷ - ۱۹۱۴
    • اُرفیسم (Orphisme) فرانسه: ۱۹۱۰ - ۱۹۱۳
    • ناب‌گرایی (Purisme) فرانسه: ۱۹۱۸ - ۱۹۲۵
  • آینده‌گری (Futurism) ایتالیا: ۱۹۱۰ - ۱۹۳۰
    • آینده‌گری حجمی (Cubo-Futurism) روسیه: ۱۹۱۲ - ۱۹۱۵
  • تابش‌گری (Rayonism) روسیه: ۱۹۱۱
  • هم‌زمانی (Synchronism) آمریکا: ۱۹۱۲
  • دورانگری (Vorticism) انگلستان: ۱۹۱۴ - ۱۹۲۰
  • شکل‌آفرینی اندام‌وار (Biomorphism):‏ ۱۹۱۵ - ۱۹۴۰
  • دادائیسم (Dadaism) سوئیس: ۱۹۱۶ - ۱۹۳۰
  • نئو پلاستیسیسم (Neoplasticism) هلند: ۱۹۱۷ - ۱۹۳۱
  • نقاشی فراطبیعی (Pittura Metafisica) ایتالیا: ۱۹۱۷
  • تولیدگری (Productivism) روسیه: ۱۹۱۷
  • باوهاس (Bauhaus) آلمان: ۱۹۱۹ - ۱۹۳۳
  • راست‌خط‌کاری (Precisionism) آمریکا: ۱۹۲۰
  • مکتب اَشکَن (Ashcan School) آمریکا: اوایل قرن ۲۰
  • واقع‌گرایی اجتماعی (Social Realism) همه جا: ۱۹۲۹
  • واقع‌گرایی جادویی (Magic Realism) آلمان: ۱۹۶۰
  • فراواقع‌گرایی (Surrealism) فرانسه: از ۱۹۲۰
  • نقاشی اَکشِن (Action Painting) ایالات متحده آمریکا: دهه ۱۹۵۰
  • آرت دکو (Art Deco) فرانسه: ۱۹۲۰ - ۱۹۳۰
  • هنر پیشرو روسی (Russian avant-garde) روسیه: ۱۸۹۰ - ۱۹۳۰
  • هنر شوروی (Soviet Art) روسیه: ۱۹۲۲ - ۱۹۸۶
  • هنر بیرونی (Outsider Art) انگلستان و آمریکا: ۱۹۴۰
  • مکتب واقع‌گرایی خیالی وین (Vienna School of Fantastic Realism) اتریش: ۱۹۴۶
  • نودادا (Neo-dada) انگلستان و آمریکا: ۱۹۵۰
  • سبک چاپ‌آرایی بین‌المللی (International Typographic Style) سوئیس: دهه ۱۹۵۰
  • هنر عامه (Pop Art) انگلستان و آمریکا: دهه ۱۹۵۰
  • موقعیت‌گرای بین‌الملل (Situationist International) ایتالیا: ۱۹۵۶ - ۱۹۷۰
  • نوهیجان‌نمایی (Neo-expressionism)
  • نوواقع‌گرایی (New realism)
  • فوتورئالیسم (Photorealism) آمریکا: ۱۹۶۰ - ۱۹۷۰
  • ساده‌گرایی (Minimalism) همه جا: ۱۹۶۰
  • هنر دیدگانی (Op Art) همه جا: ۱۹۶۴
  • کریتیویسم (Creativism)

هنر معاصر

  • استاکیسم (Stuckism) بین‌المللی: ۱۹۹۹ - تاکنون
  • دیوارنگاری (Graffiti)
  • تصویروشعر (IMMAGINE&POESIA) بین‌المللی: ۲۰۰۷ - تاکنون
  • هایپررئالیسم (Hyperrealism) آمریکا و اروپا: ۲۰۰۰
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۴ ، ۱۷:۲۷
مهندس عشق هنر

هنر قرون وسطایی

هنر قرون وسطایی (Medieval art)

  • هنر بیزانسی (Byzantine art)
  • هنر گوتیک (Gothic art)
    • گوتیک بین‌المللی (International Gothic)

هنر رنسانس

  • رنسانس (Renaissance)
  • رنسانس ایتالیایی (Italian Renaissance)
  • رنسانس باستانی (Renaissance Classicism)

هنر سده‌های ۱۶ تا ۱۸

  • شیوه‌گرایی (Manierismo) ایتالیا: ۱۵۲۰ - ۱۵۸۰
  • باروک (Baroque) اروپا: اواخر قرن ۱۶ - اوایل قرن ۱۸
  • کلاسیسیسم (Classicism) اروپا: قرن ۱۷
  • روکوکو (Rococo) اروپا: قرن ۱۸
  • نوکلاسیسیسم (Neoclassicism) اروپا: قرن ۱۸
  • رمانتیسیسم (Romanticism) اروپا: قرن ۱۸
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۴ ، ۱۷:۲۲
مهندس عشق هنر

تصویری از دو بوم نقاشی در اندازه‌های گوناگون.

بوم پارچهٔ قاب گرفته‌ای است که روی آن نقاشی کنند. بوم پرطرفدارترین سطح برای نقاشی با رنگ روغن است که جایگزین تابلوهای چوبی شد.

پیشینه 

یکی از قدیمی‌ترین نمونه‌های به‌جامانده از نقاشی رنگ روغن بر بوم، مربوط به نقاشی فرانسوی «مریم با فرشتگان» مربوط به سال ۱۴۱۰ میلادی است که اکنون در گالری Gemäldegalerie در شهر برلین آلمان نگهداری می‌شود. اگرچه تابلوهای چوبی در ایتالیا تا سدهٔ ۱۶ و در اروپای شمالی تا سدهٔ ۱۷ پرطرفدارترین زمینه براینقاشی باقی ماند.

ساختار

پشت یک بوم نقاشی.

کرباس یا پارچهٔ ویژهٔ نقاشی معمولاً بر روی یک قاب چوبی کشیده می‌شود و سطح آن معمولاً با بتونه پوشیده می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۴ ، ۱۷:۱۹
مهندس عشق هنر
خودنگاره‌ای از ونسان ون گوگ

چـِهره‌نِگاری یا پُرتره، کشیدن نقاشی یا گرفتن عکسی تکی از یک شخص است. این کار می‌تواند بر روی بوم نقاشی و یا کاغذ عکس باشد.

تصویر رابرت کارنلیس، نخستین عکس پرتره تاریخ عکاسی متعلق به ۱۸۳۹ میلادی (۱۷۵ سال پیش). عکس توسط خود رابرت کارنلیس گرفته شده است.

چهره‌نگاری‌های فراوانی از کسان گوناگون در موزه‌های جهان موجود است. گاهی یک نقاش از چهرهٔ خود نیز چهره‌نگاری می‌کند (خودنگاره) که از آن جمله آثاری از کمال الملک و رامبراند هستند.

در نقاشی ایران کمال الملک از چهره نگاران بزرگ بوده و دارای چهره‌نگاری‌هایی از شاهانی چون ناصرالدین‌شاه و مظفرالدین شاهو احمد شاه است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۴ ، ۱۷:۱۳
مهندس عشق هنر