هنر , خلاقیت , آموزش

سایت آموزشی هنری همیشه بیدار برای هنر دوستان و افراد خلاق

هنر , خلاقیت , آموزش

سایت آموزشی هنری همیشه بیدار برای هنر دوستان و افراد خلاق

:: از آنجا که اکثر ما تصور غلطی از یادگیری هنر طراحی داریم و طراحی را بیشتر یک استعداد خدا دادی می دانیم .
در حالی که طراحی بیشتر از آنکه نیاز به استعداد داشته باشد نیازمند آموزش , خلاقیت و پشتکار است. در واقع همه ما می‌توانیم به خوبیِ هنرمندانِ بزرگ طراحی کنیم کد بنویسیم و حتی قطعات الکترونیکی مخصوص برای خودمان بسازیم فقط نیازمند روشن شدن راه و زندگی نامه ی هنرمندان و افراد بزرگ هستیم تا به خود ایمان بیاوریم و پا پیش گزاریم.
بنا براین سایت همیشه بیدار ( http://online24h.ir) در تلاش برای افزایش سطح هنری و حرفه ای کاربران علاقه مند و هنرمندان عزیز می باشد تا این نقصان کوچک زندگیمان را برطرف سازیم.
وبلاگ من ( http://Online24H.blog.ir) از کاربرانی که در زمینه های هنری مهارت و فعالیت دارند دعوت به همکاری می نماید.
و از هنرمندانی که علاقه دارند آثارشان در وبلاگ یا سایت همیشه بیدار به نمایش در آید تقاضا می کند آثار خود را به ایمیل
aminis151@gmail.com
ارسال نمایند.

مدیریت Online24H.ir , Online24H.blog.ir :سعید امینی

پیام های کوتاه
  • ۳۱ فروردين ۹۴ , ۰۴:۵۶
    هنر
آخرین نظرات

نقاشی ببر با پاستیل

سه شنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۴۰ ب.ظ

نقشه کشی ببر: مرحله 5

مرحله یک : نقاشی ببر

 

نقشه کشی ببر: مرحله 1

هدف : طراحی ویژگی های اساسی ببر.

" اولین گام  ایجاد نسبت های اساسی از ویژگی های ببر  مانند ابعاد صورت موقعیت و رابطه بین چشم ها، بینی، دهان، گونه ها و گوش می باشد که مهمترین گام نیز است.

روش: مهمترین کار برای شروع این نقاشی در رسم خطوط رنگی حاوی رنگدانه های قوی است بخصوص مخطوط بخش های سیاه و سفید با هم ,

پیشنهاد من به شما دوستان عزیز "بستن چشم ها تا جایی که از لابلای موژها اطراف را به زحمت ببینید و رسم قسمت هایی از تصویر که می توانید واضح تر ببینید" . این پیشنهاد را یک سیاست خوب برای محدود کردن در طراحی در نظر بگیرید. 

برای شروع طراحی مداد رنگی مومی مایل به قرمز,قهوه ای را انتخاب می کنیم که بیش از حد در چهره ببر نمایان است.و قسمت های تیره و حساس چهره ببر را رسم می کنیم.

 

مرحله دو : نقاشی ببر

 

نقشه کشی ببر: مرحله 2

هدف :طراحی بخش های سایه دار ببر است.

گام دوم این نقاشی رسم نقاط سایه دار چهره مانند سایه دهان و زبان و چین های صورت ببر است.

روش: برای سایه زنی بهتر است از مداد نوک تیز استفاده نمایید و بخش هایی را رسم نمایید که سایه تیره تری نسبت به باقی نقاط دارند سعی نمایید مرکز سایه را تیره تر رسم کرده (با بیشتر کشیدن مداد در یک نقطه)  و هر چه به اطراف پیش می روید مداد را کمتر به سطح کاغذ بکشید تا کمرنگتر شود.

 

مرحله سوم : نقاشی ببر

 

نقشه کشی ببر: مرحله 3

هدف : رسم نقاط نورانی و براق ببر.

 گام سوم در این نقاشی رسم نور بر روی صورت ببر است.استفاده از رنگ سفید برای تولید قوی ترین تضاد ممکن به منظور ایجاد حداکثر تاثیر در کنار نقاط تیره .

روش: می توانید از رنگ های روشن مثل سفید استفاده نماید تا نقاط تیره بیشتر نمایان شوند برای رسم دندانها مرکز داندان را با رنگ سفید پر کنید و خطوط بین دندان ها را با رنگ متضاد مشخص نمایید. به همین روش بالای چشم ها و مو های اطراف صورت ببر را با رنگ سفید نقاشی نمایید لطفا به جهت حرکت مداد توجه نمایید تا طبیعی تر شود.

 

مرحله چهارم : نقاشی ببر

 

نقشه کشی ببر: مرحله 4

هدف :افزودن رنگ به صورت. مرحله چهارم این نقاشی استفاده از رنگ نارنجی برای اولین بار به عنوان یکی از رنگ های اولیه از صورت ببر است.

روش: برای رسم صورت ببر با رنگ نارنجی نقاطی را انتخاب نمایید که بر اثر غرش ببر خون بیشتری در آن جاری است (نقاطی که معمولا مو ندارند) مانند لب ها اطراف بینی زیر و روی چشم ها و.... 

 

مرحله پنجم : نقاشی ببر

 

نقشه کشی ببر: مرحله 5

هدف :افزودن رنگ به نقاط تاریک. قدم پنجم در این نقاشی بازگرداندن نقاط تاریک صورت ببر است. برای طبیعی تر کردن چهره و رنگ نارنجی از رنگ آبی رنگ مخالف نارنجی  استفاده می کنیم.

روش: برای این کار شما نقاطی را که در مرحله دوم به عنوان سایه انتخاب نموده بودید را با رنگ آبی پر نمایید تا احساس سردی و سایه بودن نقاط را نمایش دهد.

 

مرحله شش : نقاشی ببر

 

نقشه کشی ببر: مرحله 6

هدف:افزودن رنگ نور مشخص نمودن نقاط نورانی که در مرحله سوم با مداد سفید پر رنگ شده بود با استفاده از سه رنگ زرد , صورتی , سبز 

روش: می توانید از رنگ صورتی برای زبان ببر استفاده نمایید و همچنین قسمت های از گونه , از رنگ زرد برای کل صورت به خصوص برای قسمت هایی که برجستگی صورت را نشان می رهد مانند اطراف گونه بالای چشم ها قسمت هایی از موی صورت , رنگ سبر نیز برای ترکیب کردن زرد و نارنجی به کار می بریم.

 

مرحله هفت : نقاشی ببر

 

نقشه کشی ببر: مرحله 7

تصویر نهایی

هدف: وحدت رنگ های چهره ببر , آخرین مرحله در نقاشی وحدت رنگ برای ایجاد اثر دراماتیک از تصویر با افزایش کنتراست در مناطق کلیدی با رنگ سیاه می باشد , رنگ سیاه برای تقویت چهره ببر و ایجاد توجه بر روی دندان و چشم ها مورد استفاده قرار می گیرد.

روش: رنگ سیاه همیشه باید از لحاظ اقتصادی مورد استفاده قرار گیرد و با دقت از آن استفاده نمود زیرا به راحتی می توانید با استفاده بیش از حد از رنگ سیاه کار خود را خراب کنید. بهتر است بر روی نقاطی که با آبی رنگ نمودید از رنگ سیاه استفاده نمایید تا سفیدی خود را بیشتر نشان دهد. سعی نمایید قسمت های از موی ببر را سیاه کنید تا پوست ببر جالب تر شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۰۵
مهندس عشق هنر

Painting Tiger

نقاشی ببر

نظرات  (۱)

۰۵ خرداد ۹۴ ، ۲۳:۴۲ م.رحمانیان
سلام لطفا به وبلاگ من سر بزنید و نظرتان را بگویید.ممنون.باحال بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی