هنر , خلاقیت , آموزش

سایت آموزشی هنری همیشه بیدار برای هنر دوستان و افراد خلاق

هنر , خلاقیت , آموزش

سایت آموزشی هنری همیشه بیدار برای هنر دوستان و افراد خلاق

:: از آنجا که اکثر ما تصور غلطی از یادگیری هنر طراحی داریم و طراحی را بیشتر یک استعداد خدا دادی می دانیم .
در حالی که طراحی بیشتر از آنکه نیاز به استعداد داشته باشد نیازمند آموزش , خلاقیت و پشتکار است. در واقع همه ما می‌توانیم به خوبیِ هنرمندانِ بزرگ طراحی کنیم کد بنویسیم و حتی قطعات الکترونیکی مخصوص برای خودمان بسازیم فقط نیازمند روشن شدن راه و زندگی نامه ی هنرمندان و افراد بزرگ هستیم تا به خود ایمان بیاوریم و پا پیش گزاریم.
بنا براین سایت همیشه بیدار ( http://online24h.ir) در تلاش برای افزایش سطح هنری و حرفه ای کاربران علاقه مند و هنرمندان عزیز می باشد تا این نقصان کوچک زندگیمان را برطرف سازیم.
وبلاگ من ( http://Online24H.blog.ir) از کاربرانی که در زمینه های هنری مهارت و فعالیت دارند دعوت به همکاری می نماید.
و از هنرمندانی که علاقه دارند آثارشان در وبلاگ یا سایت همیشه بیدار به نمایش در آید تقاضا می کند آثار خود را به ایمیل
aminis151@gmail.com
ارسال نمایند.

مدیریت Online24H.ir , Online24H.blog.ir :سعید امینی

پیام های کوتاه
  • ۳۱ فروردين ۹۴ , ۰۴:۵۶
    هنر
آخرین نظرات

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

نقاشی انواع مختلفی دارد و هر کدام از آنها محبوبیت خاصی میان افراد مختلف دارند. از جمله رشته های مختلف نقاشی می توان به رنگ روغن، آکریلیک، پاستل، مداد رنگی، آبرنگ و ... اشاره کرد. برای افرادی که در ابتدای راه هستند و تازه می خواهند نقاشی را شروع کنند، آبرنگ بهترین نوع نقاشی است. به این دلیل آبرنگ را برای شروع، مناسب ترین می نامیم که رنگ هایش بسیار زود خشک می شوند.
نقاشی های رنگ روغن بسیار زیبا و مسحورکننده هستند اما استفاده از رنگ روغن در ابتدای مسیر بسیار دشوار است. این رنگ بسیار دیر خشک می شود. البته دیر خشک شدن این رنگ مزیت آن به شمار می رود  زیرا نقاش می تواند رنگ های مختلف را با هم ترکیب کند، آنها را روی بوم به راحتی محو کند و ... که انواع دیگر رنگ ها این قابلیت ها را ندارد. اما همین مسئله برای تازه کارها می تواند مشکل ساز باشد. 
به غیر از آبرنگ، نقاشی با آکریلیک نیز روشی مناسب برای تازه کارها به شمار می رود. آکریلیک نیز همچون آبرنگ است که با آب ترکیب و خیلی سریع خشک می شود. نقاشی تمپرا نیز سبک ساده ای است که متعلق به زمان های دور است و با زرده تخم مرغ کشیده می شود. این روش بسیار ساده است، به همین دلیل افراد زیادی آن را تجربه کرده اند. 
علاوه بر روش های مختلف و رنگ های متفاوت، نقاشی سبک های متفاوتی نیز دارد که توضیح آنها در این مقاله نمی گنجد.

انتخاب نوع رنگ ها

انتخاب نوع رنگ وسبک بستگی به سلیقه نقاش و البته تصویری دارد که ترسیم می کند. همه سبک ها، تکنیک ها و رنگ ها مزایا و معایبی دارند. به طور مثال، نقاشی هایی که با رنگ روغن تصویر می شوند زیبایی بیشتری نسبت به بقیه سبک ها دارند. اما آبرنگ نیز یکی از بهترین روش های نقاشی روی کاغذ است.

تهیه وسایل و ابزار نقاشی

نقاشی ابزار متعدد و متنوعی دارد. برای افرادی که ابتدای راه هستند و دقیقاً نمی دانند چه چیزهای برای کارشان نیاز است باید ابتدا  نوع نقاشی مورد نظر و نوع رنگی که می خواهند استفاده کنند را تعیین کنند. سپس پکیج کامل آن سبک را خریداری کنند. این پکیج ها همه موارد مورد نیاز اولیه را در خود دارند. بعدها که وسایل بیشتری نیاز داشتید می توانید هر کدام را به طور جداگانه خریداری کنید. 
ابزار نامناسب یا وسایل بی کیفیت نخرید چرا که به کیفیت کارتان لطمه می زند.

تکنیک های نقاشی

نقاشی تکنیک های مختلفی دارد. برای شروع می توانید ساده ترین تکنیک ها را امتحان کنید. هر کدام از تکنیک ها لذت خاص خود را دارند و احساس ویژه ای ایجاد می کنند. برای کشف بهترین احساس و برقرار کردن بهترین ارتباط با  نقاشی باید سبک های مختلف را امتحان کنید تا مناسب ترین آنها را برگزینید. به طور مثال، در ابتدای نقاشی می توانید از آکریلیک استفاده کنید. حتی می توانید از چند تکنیک همزمان با هم استفاده کنید. به طور مثال زمینه کارتان را با رنگ های شفاف آکریلیک رنگ آمیزی کنید و روی آن با مواد  و رنگ های دیگر، طرح های مورد نظرتان را ترسیم کنید. 
به هر حال برای دانستن این که کدام تکنیک بهتر است، باید انواع آنها را تجربه کنید تا نمونه دلخواهتان را بیابید و در همان مسیر نقاشی را ادامه دهید. استفاده از تکنیک های مختلف این مزیت را نیز دارد که می توانید ترکیبات مختلف رنگ ها را نیز بشناسید. 
برای کشیدن خطوط صاف در نقاشی می توانید از روش پوشش نواری استفاده کنید. به این ترتیب که با کمک نوار چسب های کاغذی لبه های مورد نظر را بپوشانید و بعد از خشک شدن رنگ، آن را از بوم یا کاغذ جدا کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۲۰
مهندس عشق هنر

زمزمه های شکل گیری مکتب سورئال در اوایل سال 1920 آغاز و در سال 1924 میلادی به شکل رسمی توسط آندره برتون شکل گرفت. آثار هنری این مکتب تأثیر فراوانی در جامعه هنری داشتند و هدف هنرمندانش  این است که واقعیت و رؤیا را با هم ادغام و شکل جدیدی از آن را به وجود آورند، واقعیتاتی که فراتر از واقعیت موجود در جهان هستی هستند. 

مکتب سورئالیسم در طول جنگ جهانی اول و در پاریس آغاز و توسعه پیدا کرد. آندره برتون که به وجود آورنده مکتب سورئالیسم است معتقد بود فراواقع گرایی شامل فعالیت های خود به خودی روانی است که می توان به هر صورتی ماهیت واقعی افکار درونی را بیان و عرضه کرد. در سورئالیسم هدف هنرمند خلق واقعیت تازه و رها شدن از قید منطق و واقعیت است.

استفاده از هنرهای بصری جزئی از نظریه اجتماعی است. این نوع هنرها نقش مهمی در سیاست و فلسفه های موجود در جامعه دارد. هنرمندان بسیاری بودند که در پیشبرد مکتب سورئالیسم نقش بسیار مهمی ایفا نموده اند. از جمله آنها باید به سالوادور دالی، رنه ماگریت، ماکس ارنست و هنری روسو اشاره کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۴۱
مهندس عشق هنر

  • امپرسیونیسم

    در این سبک نقاشان از ضربات «شکسته» و کوتاه قلم مو اغشته به رنگهای خالص و نامخلوط به جای ترکیب‌های ظریف رنگها استفاده می‌کنند. مثلا، به جای ترکیب رنگهای ابی و زرد برای تولید سبز انها دو رنگ ابی و زرد را مخلوط نشده بروی بوم قرار می‌دهند تا رنگها «حس» رنگ سبز را در نظر بیننده به وجود بیاورد. انها در نقاشی صحنه‌های زندگی مدرن در عوض جزئیات، تأثیرات کلی واضح را نشان می‌دهند.

امپرسیونیسم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۹۴ ، ۲۰:۳۰
مهندس عشق هنر