هنر , خلاقیت , آموزش

سایت آموزشی هنری همیشه بیدار برای هنر دوستان و افراد خلاق

هنر , خلاقیت , آموزش

سایت آموزشی هنری همیشه بیدار برای هنر دوستان و افراد خلاق

:: از آنجا که اکثر ما تصور غلطی از یادگیری هنر طراحی داریم و طراحی را بیشتر یک استعداد خدا دادی می دانیم .
در حالی که طراحی بیشتر از آنکه نیاز به استعداد داشته باشد نیازمند آموزش , خلاقیت و پشتکار است. در واقع همه ما می‌توانیم به خوبیِ هنرمندانِ بزرگ طراحی کنیم کد بنویسیم و حتی قطعات الکترونیکی مخصوص برای خودمان بسازیم فقط نیازمند روشن شدن راه و زندگی نامه ی هنرمندان و افراد بزرگ هستیم تا به خود ایمان بیاوریم و پا پیش گزاریم.
بنا براین سایت همیشه بیدار ( http://online24h.ir) در تلاش برای افزایش سطح هنری و حرفه ای کاربران علاقه مند و هنرمندان عزیز می باشد تا این نقصان کوچک زندگیمان را برطرف سازیم.
وبلاگ من ( http://Online24H.blog.ir) از کاربرانی که در زمینه های هنری مهارت و فعالیت دارند دعوت به همکاری می نماید.
و از هنرمندانی که علاقه دارند آثارشان در وبلاگ یا سایت همیشه بیدار به نمایش در آید تقاضا می کند آثار خود را به ایمیل
aminis151@gmail.com
ارسال نمایند.

مدیریت Online24H.ir , Online24H.blog.ir :سعید امینی

پیام های کوتاه
  • ۳۱ فروردين ۹۴ , ۰۴:۵۶
    هنر
آخرین نظرات

سورئالیسم یا فراواقع گرایی

چهارشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۴۱ ق.ظ

زمزمه های شکل گیری مکتب سورئال در اوایل سال 1920 آغاز و در سال 1924 میلادی به شکل رسمی توسط آندره برتون شکل گرفت. آثار هنری این مکتب تأثیر فراوانی در جامعه هنری داشتند و هدف هنرمندانش  این است که واقعیت و رؤیا را با هم ادغام و شکل جدیدی از آن را به وجود آورند، واقعیتاتی که فراتر از واقعیت موجود در جهان هستی هستند. 

مکتب سورئالیسم در طول جنگ جهانی اول و در پاریس آغاز و توسعه پیدا کرد. آندره برتون که به وجود آورنده مکتب سورئالیسم است معتقد بود فراواقع گرایی شامل فعالیت های خود به خودی روانی است که می توان به هر صورتی ماهیت واقعی افکار درونی را بیان و عرضه کرد. در سورئالیسم هدف هنرمند خلق واقعیت تازه و رها شدن از قید منطق و واقعیت است.

استفاده از هنرهای بصری جزئی از نظریه اجتماعی است. این نوع هنرها نقش مهمی در سیاست و فلسفه های موجود در جامعه دارد. هنرمندان بسیاری بودند که در پیشبرد مکتب سورئالیسم نقش بسیار مهمی ایفا نموده اند. از جمله آنها باید به سالوادور دالی، رنه ماگریت، ماکس ارنست و هنری روسو اشاره کرد.

بعد از جنگ جهانی دوم، جنبش سورئالیسم وارد نیویورک شد. در آنجا نیز سورئال روند مکاشفه گونه در ناخودآگاه روحی و روانی و بیان کلامی، نوشتاری یا تصویری یک ذهن پویا را در پیش گرفت. در مکتب فراواقع گرایانه، خلق اثر مبتنی بر حقیقتی عالی تر از واقعیت است.

چیزی که در نقاشی های سورئال بسیار دیده می شود، حرف های ناآگاهانه و افکار رؤیاگونه هنرمند آن است. فراواقعگراها معتقدند، انسان ها عقاید، آرزوها و افکاری در ذهن خود دارند و بر اساس مقید بودن به اخلاق و قوانین جامعه نمی توانند آنها را ابراز کنند. اما با رئالیسم می توان این افکار درونی را بیرون ریخت و در نقاشی های این سبک می توان آنها ر ابه تصویر کشید.

سالوادور دالی
سالوادور دالی، نقاش مشهور اسپانیایی در 11 مِیِ سال 1904 میلادی در نزدیکی شهر مادرید به دنیا آمد. دالی در سال 1929 میلادی به جامعه هنرمندان سورئالیسم ملحق شد. بیشتر آثار خود دالی ته مایه طنز و شوخی دارند.او علاقه خاصی به تفکرات زیگموند فروید داشت و از آنها برای کشیدن تابلوهایش کمک می گرفت. 
سالوادور دالی را یکی از برترین و مشهورترین نقاش های سبک سورئالیسم می دانند. البته در برخی از آثارش می توان سبک های مختلف امپرسیونیسم را نیز دید. به نوعی می توان آثار دالی را متأثر از انقلاب رنسانس اروپا دانست. مشهورترین نقاشی او «حافظه پایدار» است که در سال 1931 تکمیل شده است. در همه آثار و نقاشی های سالوادور دالی می توان علاقه او به رها شدن از واقعیت ها و چارچوب های موجود را بخوبی دید.

هنری روسو

هنری روسو، نقاش فرانسوی، نقاشی هایی در سبک های مختلفی ارائه داده است. از جمله مکتب هایی که روسو در زمینه آنها آثار ماندگاری خلق کرده سورئالیسم است. او از جمله هنرمندانی است که نقاشی را خودش آموخته و در هیچ مدرسه ای تحصیل نکرده و نزد هیچ معلمی تعلیم ندیده است.  
برخی معتقدند روسو تقریباً یک نابغه است. او همه زمان خود را صرف  تمرین سبک ها و مکتب های مختلف و پیشرفت در هنرش کرده است.
هنری روسو علاقه وافری به سپری کردن زمان خود در طبیعت و لمس و تصویر عناصر طبیعت داشت و آنقدر زیبا این عناصر را ترسیم می کرد که نقاش های رئالیسم هم نی توانستند به آن خوبی به نقاشی هایشان زندگی و حیات ببخشند.

مَکس ارنست

مکس ارنست نیز یکی دیگر از نقاش های مشهور مکتب سورئالیسم است. او اهل آلمان و مسیحی بود و علاوه بر نقاشی، مجسمه ساز و شاعر بود. مکس ارنست را باید یکی از نقاش های تأثیرگذار در مکتب فراواقع گرایی دانست. 
یکی از وجوه تمایز مکس ارنست از دیگر هنرمندان مکتب سورئالیسم، متفاوت بودن نقاشی های اوست. او بیشتر زمان خود را در  تیمارستان و ملاقات بیماران روانی می گذراند. در آنجا به گونه ای از آنها برای ترسیم آثارش الهام می گرفت. نقاشی های او تأثیر فراوانی در مکتب سورئال گذاشته است. بسیاری از نقاشی های ارنست شامل اعضای خانواده اش، کلیسایی که در آنجا عبادت می کرد، فعالیت های روزانه افرادی که در شهر و محل او زندگی می کردند و چهره های سیاسی هستند.

دانلود مقاله های دیگر
عنوان: معرفی سبک های هنری سورئالیسم
حجم: 776 کیلوبایت
توضیحات: معرفی سبک های هنری سورئالیسم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی