هنر , خلاقیت , آموزش

سایت آموزشی هنری همیشه بیدار برای هنر دوستان و افراد خلاق

هنر , خلاقیت , آموزش

سایت آموزشی هنری همیشه بیدار برای هنر دوستان و افراد خلاق

:: از آنجا که اکثر ما تصور غلطی از یادگیری هنر طراحی داریم و طراحی را بیشتر یک استعداد خدا دادی می دانیم .
در حالی که طراحی بیشتر از آنکه نیاز به استعداد داشته باشد نیازمند آموزش , خلاقیت و پشتکار است. در واقع همه ما می‌توانیم به خوبیِ هنرمندانِ بزرگ طراحی کنیم کد بنویسیم و حتی قطعات الکترونیکی مخصوص برای خودمان بسازیم فقط نیازمند روشن شدن راه و زندگی نامه ی هنرمندان و افراد بزرگ هستیم تا به خود ایمان بیاوریم و پا پیش گزاریم.
بنا براین سایت همیشه بیدار ( http://online24h.ir) در تلاش برای افزایش سطح هنری و حرفه ای کاربران علاقه مند و هنرمندان عزیز می باشد تا این نقصان کوچک زندگیمان را برطرف سازیم.
وبلاگ من ( http://Online24H.blog.ir) از کاربرانی که در زمینه های هنری مهارت و فعالیت دارند دعوت به همکاری می نماید.
و از هنرمندانی که علاقه دارند آثارشان در وبلاگ یا سایت همیشه بیدار به نمایش در آید تقاضا می کند آثار خود را به ایمیل
aminis151@gmail.com
ارسال نمایند.

مدیریت Online24H.ir , Online24H.blog.ir :سعید امینی

پیام های کوتاه
  • ۳۱ فروردين ۹۴ , ۰۴:۵۶
    هنر
آخرین نظرات

آموزش Brush Tool در فتوشاپ

جمعه, ۲۰ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۴۰ ق.ظ

سلام دوستان عزیز ،

در این نوشته میخوایم در مورد آموزش Brush Tool در فتوشاپ صحبت کنیم و کاربرد Brush ها رو در طراحی گرافیک تشریح کنیم پس خواهش میکنم با من همراه باشید :

brush-

Brush براش چیست ؟

منظور از براش یا Brush ، ” قلم مو ” هست که ممکنه ما در کودکی بارها و بارها به همراه آبرنگ با اون نقاشی کشیده باشیم . براش ها نسبتا کاربرد بالایی در فتوشاپ دارند اما ما کمتر از اونها در طراحی وب استفاده میکنیم ولی به خاطر اهمیت بالایی که دارند ، لازم دونستم در موردشون توضیحات کاملی بدیم .

Brush ها در حقیقت تصاویری هستند که شما میتونید اون ها رو به صورت سمپل براشی ازشون استفاده کنین به عبارت دیگه هر عکسی میتونه به براش تبدیل بشه . مثل عکس برگ درخت . برای اینکه بیشتر با کاربرد این ابزار آشنا بشید به ادامه آموزش توجه کنین .

 

Brush Tool چیست ؟

نرم افزار فتوشاپ امکان جذابی به نام Brush Tool رو در جعبه ابزارهای جادویی این برنامه قرار داده که شما میتونید براش های مختلف رو در اختیار داشته باشید و یا اونها رو حذف کنین و یا حتی براش های جدید اضافه کنین . براش ها و یا در حقیقت قلم موها ، حالت های مختلفی دارند و هر کدوم در جای مورد نیاز استفاده میشه . برای اینکه بتونید از این براش ها استفاده کنید کافیه طبق تصویر زیر روی Brush Tool کلیک کنین و سپس روی صفحه کار خودتون کلیک راست کرده تا بتونید جعبه ابزار براش رو مشاهده کنین .

brushtool

پس از کلیک راست کردن روی صفحه نمایش و محیط کار فتوشاپ ، جعبه زیر رو مشاهده میکنید :

brush

همینطور میتونید این ابزار رو با فشردن کلید B فعال کنید و از طریق منوی Window و انتخاب گزینه Brush میتونید جعبه ابزار اصلی و کلی رو فعال کنین . به تصویر زیر دقت کنین :

brushtoolbox

چگونه از Brush براش ها استفاده کنیم ؟

برای اینکه بتونید از یکی از براش ها استفاده کنید کافیه از طرق هایی که در بالا عرض کردم یکی از براش ها رو انتخاب کنید و با فشردن کلید چپ موس و نگه داشتن اون در سند گرافیکی خودتون و همینطور حرکت دادن موس به طرف های مختلف ، براش مورد نظرتونو در اونجا خلق و ترسیم کنین .

تفاوت Brush با Shape چیه ؟

عموما براش با شیپ اشتباه گرفته میشه چون تا حدودی یک شکل و کاربرد رو دارن ولی در حقیقت ساختار اونها کاملا از هم جداست . Brush ها تنها تصاویری هستند که ما توسط ابزار Brush Tool میتونیم اونها رو به صورت متعدد و پیوسته استفاده کنیم . دقت کنین ذات براش یک عکس هست و وقتی شما اندازه قلم مو رو بیشتر از اندازه عکس اون براش کنید کیفیت براش بسیار پایین میاد و این یکی از مشکات براش هاست ولی Shape ذات برداری ، وکتوری داره و یه جورایی کاربرد اون هم جاهای دیگریست . شما شیپ رو میتونید در ابعاد و اندازه بی نهایت بزرگ کنید و استفاده کنید و هیچ محدودیتی ندارید . شیپ ها هم حالت های مختلفی دارند که در جعبه ابزار Custom Shape موجود هست و قابلیت اضافه کردن هم داره و ما در نوشته های بعدی رو مورد اون صحبت میکنیم .

 

امیدوارم این آموزش مورد استفاده شما قرار گرفته باشه و تونسته باشم شما رو با Brush ها بیشتر آشنا کنم . در آموزش های بعدی هم با ما همراه باشید .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۲۰
مهندس عشق هنر

آموزش Brush Tool در فتوشاپ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی