هنر , خلاقیت , آموزش

سایت آموزشی هنری همیشه بیدار برای هنر دوستان و افراد خلاق

هنر , خلاقیت , آموزش

سایت آموزشی هنری همیشه بیدار برای هنر دوستان و افراد خلاق

:: از آنجا که اکثر ما تصور غلطی از یادگیری هنر طراحی داریم و طراحی را بیشتر یک استعداد خدا دادی می دانیم .
در حالی که طراحی بیشتر از آنکه نیاز به استعداد داشته باشد نیازمند آموزش , خلاقیت و پشتکار است. در واقع همه ما می‌توانیم به خوبیِ هنرمندانِ بزرگ طراحی کنیم کد بنویسیم و حتی قطعات الکترونیکی مخصوص برای خودمان بسازیم فقط نیازمند روشن شدن راه و زندگی نامه ی هنرمندان و افراد بزرگ هستیم تا به خود ایمان بیاوریم و پا پیش گزاریم.
بنا براین سایت همیشه بیدار ( http://online24h.ir) در تلاش برای افزایش سطح هنری و حرفه ای کاربران علاقه مند و هنرمندان عزیز می باشد تا این نقصان کوچک زندگیمان را برطرف سازیم.
وبلاگ من ( http://Online24H.blog.ir) از کاربرانی که در زمینه های هنری مهارت و فعالیت دارند دعوت به همکاری می نماید.
و از هنرمندانی که علاقه دارند آثارشان در وبلاگ یا سایت همیشه بیدار به نمایش در آید تقاضا می کند آثار خود را به ایمیل
aminis151@gmail.com
ارسال نمایند.

مدیریت Online24H.ir , Online24H.blog.ir :سعید امینی

پیام های کوتاه
  • ۳۱ فروردين ۹۴ , ۰۴:۵۶
    هنر
آخرین نظرات

ساخت گرید ها در فتوشاپ تنها با چند کلیک

جمعه, ۲۰ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۳۰ ق.ظ

دوستان و همراهان عزیز سلام ،

این مقاله یکی از مقالات منتشر شده در پنجمین شماره ماهنامه طراحی وب هست که به جهت استقبال مخاطبین ، در وب سایت نیز منتشر میگردد .

ساخت گرید ها در فتوشاپ تنها با چند کلیک

در شماره های قبلی ماهنامه ، در مورد گرید بندی و اهمیت استفاده از گرید ها صحبت کردیم . در این مقاله میخوایم روشی ساده و پر سرعت رو برای ایجاد همان گرید ها به شما آموزش بدیم . مسلما تا به الان به اهمیت بالای گرید ها و نحوه استفاده صحیح از آنها پی بردید و بی شک تا الان از سمپل گرید های آماده ای از جمله گرید ۹۶۰ که قبلا معرفی کردم استفاده کردید . وب سایت های زیادی وجود دارند که این امکان رو به شما میده که بتونید گرید مورد نظر خودتون رو تنظیم و استفاده کنین اما اگر این امکان در فتوشاپ و در کنار ابزارها بود خیلی میتونست مفید تر باشه و سرعت کار ما رو بالا ببره .

خوشحال باشید چون چنین امکانی وجود داره . برای آشنایی بیشتر با من همراه باشین :

پلاگین GuideGuide برای فتوشاپ

این پلاگین توسط جعبه ابزاری که در اختیار شما قرار میده ، این امکان رو فراهم میکنه که بتونید خطوط عمودی و افقی و در حقیقت گرید بندی خودتون رو تنظیم و همون موقع روی فایل اصلی اعمال کنین . شما در این جعبه ابزار امکان تعیین ، تعداد خطوط عمودی ، تعداد خطوط افقی ، فاصله بین خطوط و… رو دارید .

GuideGuid

در این پلاگین شما میتونید با ۷ واحد اندازه گیری مثل ، px , in , cm , mm , pt , pica , % فاصله بین خطوط راهنما رو تعیین کنید . همینطور توسط چند کلید که در زیر این جعبه ابزار تعبیه شده امکان اضافه کردن خطوط تکی با تنظیمات تعیین شده در جهت های بالا ، پایین ، راست و چپ ایجاد کرد .

شما تنها با یک کلیک میتونید کلیه خطوط راهنمایی که ایجاد کردید رو به یک باره حذف کنید همینطور میتونید گرید بندی که ایجاد کردید رو ذخیره کنید و در مراتب بعدی هم از اون استفاده کنین .

این پلاگین توسط وب سایت http://guideguide.me طراحی و ارائه شده است . متاسفانه مشکل بزرگی که وجود داره اینه که این پلاگین تنها برای فتوشاپ CS5 و نسخه هایی پایینتر قابل نصب هست و نسخه های جدید فتوشاپ از جمله CS6 و CC رو پشتیبانی نمیکنه . البته من خودم روی CS6 تست کردم نصب شد :)

توسط لینک زیر میتونید این پلاگین رو دانلود و نصب کنین . یک نکته هم در مورد نصب این پلاگین وجود داره اونم اهمیت نصب بودن نرم افزار Adobe Extension Manager بر روی سیستم شماست .

امید وارم این مقاله آموزشی مورد استفاده شما قرار بگیره . در روزهای آینده فیلم آموزشی طراحی گرافیک جدیدی در رابطه با نحوه استفاده از گرید ها در وب سایت قرار میگیرد .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی