هنر , خلاقیت , آموزش

سایت آموزشی هنری همیشه بیدار برای هنر دوستان و افراد خلاق

هنر , خلاقیت , آموزش

سایت آموزشی هنری همیشه بیدار برای هنر دوستان و افراد خلاق

:: از آنجا که اکثر ما تصور غلطی از یادگیری هنر طراحی داریم و طراحی را بیشتر یک استعداد خدا دادی می دانیم .
در حالی که طراحی بیشتر از آنکه نیاز به استعداد داشته باشد نیازمند آموزش , خلاقیت و پشتکار است. در واقع همه ما می‌توانیم به خوبیِ هنرمندانِ بزرگ طراحی کنیم کد بنویسیم و حتی قطعات الکترونیکی مخصوص برای خودمان بسازیم فقط نیازمند روشن شدن راه و زندگی نامه ی هنرمندان و افراد بزرگ هستیم تا به خود ایمان بیاوریم و پا پیش گزاریم.
بنا براین سایت همیشه بیدار ( http://online24h.ir) در تلاش برای افزایش سطح هنری و حرفه ای کاربران علاقه مند و هنرمندان عزیز می باشد تا این نقصان کوچک زندگیمان را برطرف سازیم.
وبلاگ من ( http://Online24H.blog.ir) از کاربرانی که در زمینه های هنری مهارت و فعالیت دارند دعوت به همکاری می نماید.
و از هنرمندانی که علاقه دارند آثارشان در وبلاگ یا سایت همیشه بیدار به نمایش در آید تقاضا می کند آثار خود را به ایمیل
aminis151@gmail.com
ارسال نمایند.

مدیریت Online24H.ir , Online24H.blog.ir :سعید امینی

پیام های کوتاه
  • ۳۱ فروردين ۹۴ , ۰۴:۵۶
    هنر
آخرین نظرات

سلام به همه دوستان عزیز ،

در این نوشته قصد داریم به صورت تخصصی و با ذکر نمونه های مختلف در مورد نحوه صحیح طراحی جستجو در سایت صحبت کنیم .

اصول طراحی جستجو در سایت + ۲۲ نمونه جستجو متفاوت

متاسفانه در حال حاضر بسیار از طراحان چه در ایران و چه در خارج از کشور به اهمیت بالای بخش جستجو در طراحی ها پی نبردند و به این نکته دقت ندارند که جستجو باید به شکلی و در مکانی قرار بگیرد که فقط جنبه نمایشی نداشته باشه و به معنای واقعی قابل استفاده باشه . در طراحی جستجو همیشه به این نکته دقت داشته باشید که علاوه بر خلاقانه بودن این بخش ، باید به محتوای وب سایت و نوع کاربری و موضوع اون دقت بسیاری کرد .

اگر رابط کاربری جستجو در سایت به صورت صحیحی طراحی نشه ضربه بزرگی به نمایش محتواهای بیشتر سایت میزنه پس باید به شکلی طراحی اون انجام بشه که کاربر رو ترقیب به جستجوی محتواهای بیشتر و پیمایش صفحات بیشتر وب سایت کنه که در نتیجه زمان ماندن مخاطب در سایت رو بالا ببره و نهایتا از لحاظ مباحث سئو و الگوریتم های گوگل نتایج بسیار مناسبی رو برای سایت مورد نظر خواهد داشت .

جستجو چه ویژگی هایی دارد ؟

در زیر به چند مورد از ویژگی هایی که جستجو میتونه در طراحی داشته باشه اشاره میکنم که این موارد جزئی از دسترسی پذیری و کاربرد پذیری و چند اصل از اصول اولیه تجربه کاربری خواهد بود .

مکان و فضای مناسب انتخاب کنید:

جستجو رو در مکانی قرار دهید که با اولین درخواست کاربر برای جستجوی محتوا ، فیلد جستجو در اختیارش قرار بگیره و فضای مناسبی رو بهش اختصاص بدید که از دید پنهان نمونه.

ظاهر مناسب طراحی کنید:

فیلد و کلید جستجو رو به شکلی طراحی کنید که از لحاظ ظاهری جذاب و مخاطب پسند باشد.

کلید جستجو یا آیکن زربین را فراموش نکنید:

پیشنهاد میشه تنها فیلد جستجو رو قرار ندید که کاربر با فشردن کلید Enter جستجو رو آغاز کنه ! حتما یک کلید جستجو و یا یک آیکن زربین در کنار فیلد قرار بدید چون اکثر مخاطبین متوجه نمیشند چگونه باید جستجو آغاز شود.

نمایش همزمان نتایج جستجو به صورت Ajax:

این یک نوع بسیار لذت بخش برای مخاطب سایت هست که با تایپ کردن حروف یک کلمه نتایج جستجو به صورت همزان نمایش داده شود یک نمونه موفق سایت گوگل هست یا جستجو در ویندوز از طریق منوی Start

موضوع سایت و تقاضای مخاطب رو در نظر بگیرید:

خیلی واضح هست که در وب سایت هایی که مخاطب با محتواهای مختلفی رو به رو هست لازمه که جستجو همیشه در دسترس اون باشه . به عنونا مثال در یک سایتی که مقاله آموزشی تهیه میکنه جستجو بسیار زیاد استفاده میشه چون مخاطب به دنبال مقالات بیشتری میگرده یا مثلا در وب سایت فروشگاهی مثل Digikala.com حتما مخاطب نیاز به جستجوی محصول مورد نظر داره یا مثلا در یک سایت کاریابی همونظور که از اسمش مشخص هست کاربر به دنبال کارمیگرده پس باید وسیله جستجو رو به صورت کاملا سریع و مفید در اختیار قرار بدید پس در نتیجه باید موضوع سایت و تقاضای مخاطب رو مهم بدونید.

در زیر حدودا ۳۰ مورد از طراحی های مختلف بخش جستجو در سایت های ایرانی و خارجی رو در اختیارتون قرار میدم :

 

امیدوارم با مشاهده این نمونه ها و توضیحاتی که در بالا عرض کردم بتونید طراحی صحیح بخش جستجو رو یاد بگیرید و همیشه این بخش بسیار مهم رو در طرح هایی که طراحی میکنید صحیح پیاده سازی کنید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی