هنر , خلاقیت , آموزش

سایت آموزشی هنری همیشه بیدار برای هنر دوستان و افراد خلاق

هنر , خلاقیت , آموزش

سایت آموزشی هنری همیشه بیدار برای هنر دوستان و افراد خلاق

:: از آنجا که اکثر ما تصور غلطی از یادگیری هنر طراحی داریم و طراحی را بیشتر یک استعداد خدا دادی می دانیم .
در حالی که طراحی بیشتر از آنکه نیاز به استعداد داشته باشد نیازمند آموزش , خلاقیت و پشتکار است. در واقع همه ما می‌توانیم به خوبیِ هنرمندانِ بزرگ طراحی کنیم کد بنویسیم و حتی قطعات الکترونیکی مخصوص برای خودمان بسازیم فقط نیازمند روشن شدن راه و زندگی نامه ی هنرمندان و افراد بزرگ هستیم تا به خود ایمان بیاوریم و پا پیش گزاریم.
بنا براین سایت همیشه بیدار ( http://online24h.ir) در تلاش برای افزایش سطح هنری و حرفه ای کاربران علاقه مند و هنرمندان عزیز می باشد تا این نقصان کوچک زندگیمان را برطرف سازیم.
وبلاگ من ( http://Online24H.blog.ir) از کاربرانی که در زمینه های هنری مهارت و فعالیت دارند دعوت به همکاری می نماید.
و از هنرمندانی که علاقه دارند آثارشان در وبلاگ یا سایت همیشه بیدار به نمایش در آید تقاضا می کند آثار خود را به ایمیل
aminis151@gmail.com
ارسال نمایند.

مدیریت Online24H.ir , Online24H.blog.ir :سعید امینی

پیام های کوتاه
  • ۳۱ فروردين ۹۴ , ۰۴:۵۶
    هنر
آخرین نظرات

چگونه مقاله نویسی ماهر و حرفه ای شویم.

چهارشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۴، ۰۶:۰۴ ب.ظ

این مطلب بر کسی پوشیده نیست که نوشتن یک مقاله از بسیاری جهات آسان تر از آن است که به نظر می رسد اما انتخاب موضوع و مطالب مناسب برای مقاله، داستان دیگری است. هنگامی که شما موضوع مقاله ی خود را انتخاب کنید، دو پارامتر وجود دارد که از اهمیت بسزایی برخوردار اند: اول نوع مقاله ای که شما می توانید بنویسید و دوم نوع مقاله ای که شما می خواهید به پایان برسانید. در این مقاله با سکان آکادمی همراه باشید تا با استراتژی های نگراش مقالاتی جذاب و خواندنی بیشتر آشنا شوید.

موضوعاتی که شما می توانید برای مقالات خود انتخاب کنید، گستردگی فراوانی دارند. موضوعاتی مانند داستان های تخیلی، طبیعت، آموزشی، تفریحی و … . بدون در نظر گرفتن موضوعی که برای مقاله ی خود بر می گزینید، نوشتن همیشه شامل مراحل مشخصی است. اصلی ترین مرحله برای نوشتن یک مقاله، تحقیق است. هر چند این موضوع درست است که تحقیق کردن برای مقالات غیر علمی، ارزش پایین تری به نسبت مقالات علمی دارا است، اما حتی برای نوشتن یک مقاله ی تخیلی نیز به اندکی تحقیق نیاز است.

تحقیقات مقدماتی: در این مرحله است که شما باید به دنبال منابع معتبر و مرتبط با موضوع خود باشید. هنگام انجام تحقیقات مقدماتی، نیازی نیست تا شما وقت زیادی را صرف مطالعه و بررسی مقالات، کتاب ها و حتی مشاهده ی ویدیوها کنید. بلکه لازم است تا شما اطلاعات را جمع آوری کرده و آن ها را برای مراحل بعدی نگاه دارید. در ادامه مراحلی که تحقیقات خود را باید بر اساس آن ها انجام دهید، آورده شده است:

کشف راز و رمزها: اولین مرحله ی تحقیقات، کشف چیزی است که شما می خواهید درباره ی آن بنویسید. طبیعی است که شما تمایل دارید تا موضوع مورد نظر خود را از بین موضوعاتی برگزینید که می توانید طی ساعات متوالی درباره ی آن صحبت کنید یا ترجیحا، موضوعاتی را انتخاب می کنید که درباره ی آن احساساتی هستید. بهتر است هنگام انتخاب موضوع، اطمینان حاصل کرده که بر موضوع انتخابی خود، تسلط کافی دارید. در غیر این صورت، مقاله های شما از کیفیت مطلوب برخوردار نخواهند بود، و خوانندگان مقاله ی شما، به سرعت متوجه این مطلب می شوند.

بهترین روش برای انتخاب یک موضوع مناسب، این است که در ابتدا ۱۰ موضوع مورد علاقه ی خود را نوشته، و پس از آن شروع به نوشتن زیر شاخه های گوناگون برای موضوعات نوشته شده کنید. زیر شاخه ها باید مرتبط با موضوع ما، قابل نوشتن و در حیطه ی توانایی های ما باشند. در انتها و پس از انجام مراحل بالا، کافی است با در نظر گرفتن پارامترهایی مانند میزان علاقه، امکان نوشتن و تعداد زیر موضوع ها، یکی از موضوعات را انتخاب کنیم.

پایان دادن به کلی نگری: حال که شما موضوع مورد نظر خود را برای نوشتن انتخاب کرده اید، وقت آن رسیده است که به سراغ تحقیقات واقعی بروید. در ابتدا لازم است بدانید که تحقیق کردن فقط به معنی جمع آوری حقایق نیست بلکه به معنی نوشتن قطعات یک مقاله به صورتی که دو پارامتر منحصر به فرد بودن و ارزشمند بودن را در خود جای دهند نیز می باشد.

برای مثال اگر موضوع مقاله ی شما پول است، لازم نیست که فقط به خود پول به عنوان یک موضوع کلی بچسبید و سایر موضوعات را رها سازید. شما نیاز دارید تا مقداری عمیق تر فکر کرده و در مقاله ی خود، که موضوع اصلی آن پول است، درباره ی موارد دیگری که به پول مرتبط هستند (مانند درآمدهای شخصی و یا سرمایه گذاری) نیز بنویسید. مطمئن باشید که این کار نه تنها در مقاله ی شما آثار بدی به جای نمی گذارد، بلکه باعث قدرتمندتر شدن آن نیز می گردد.

جمع کردن سرنخ ها: مرحله ی بعدی یک تحقیق مناسب، درباره ی زمان گذاشتن بر روی جمع آوری مصالح مورد نیاز برای کتاب و یا مقاله ای که قصد نوشتن آن را دارید می باشد. طبیعی است که انجام دادن یک تحقیق مناسب، جلوگیری از اشتباهات شایع و اطمینان حاصل کردن از مناسب بودن تمامی جزئیات استفاده شده در مقاله، امری سخت و زمان بر است و باید برای دست یابی به بهترین نتیجه ی ممکن، تمام تلاش خود را به کار بست.

به دست آوردن اطلاعات برای مقاله یا کتاب شما، از موارد مختلفی تشکیل شده است. مواردی مثل حقایق و اطلاعات مرتبط با موضوع مد نظر شما، بررسی ها و بحث ها بر سر مقالات و کتاب های منتشر شده ی مرتبط با موضوع و حواشی حول موضوع مقاله ی شما و ... . در این مرحله شما تمامی اطلاعات موجود را جمع آوری می کنید بدون این که بر روی آن ها مطالعه انجام داده و یا آن ها را بررسی کرده باشید.

در این مرحله، تنها کاری که شما نیاز به انجام دادن آن دارید، مطالعه ی سطحی منابع و درک کلی هر منبعی که توسط شما گردآوری شده است می باشد. برای دست یابی به این هدف، کافی است موضوعات و سرفصل های مقالات، مقدمه ها و نتایج هر مقاله و یا کتابی که شما به عنوان منبع خود در نظر گرفته اید را مطالعه کنید.

برای درک این مطلب که کدام موضوع می تواند برای مقاله ی شما مناسب باشد، مقالات و کتاب هایی که با موضوعاتی مشابه و یا نزدیک به موضوع شما نوشته شده اند را بررسی کنید. برای بررسی یک کتاب و یا مقاله، می توانید به جداول و فهرست های درون کتاب مراجعه کرده و مطالبی که کتاب بر آن ها تاکید داشته است را پیدا کنید. هم چنین می توانید از بخش های مهم کتاب یادداشت برداری کرده و در انتها با استفاده از آن یادداشت ها و اطلاعات دیگری که بدست آورده اید، به موضوعاتی که کتاب ها بر آن ها پافشاری کرده و یا مطالبی که باعث منحصر به فرد شدن کتاب شده اند، دست یابید.

اگر در نظر شما انجام دادن کارهای بالا بسیار سخت به نظر می رسند، شما می توانید از ابزاری که در ادامه معرفی شده است، استفاده کنید.

Google Scholar: اگر شما در حال نوشتن یک مقاله ی دانشگاهی هستید، Google Scholar می تواند بسیار برایتان مفید باشد. با استفاده از این سایت، شما می توانید به تمامی کتاب ها و مقالات و موارد مشابه منتشر شده با موضوع مورد نظر خود، دسترسی داشته باشید.

امکانات موتور جستوجوی گوگل: گوگل امکانات خاصی را برای سرچ کردن قرار داده است که شما با استفاده از این امکانات، می توانید به بهترین نتیجه های ممکن دست یابید. علاوه بر گوگل، شما می توانید از ابر جستجوگرهایی همچون داک داک گو نیز استفاده کنید (برای مطالعه بیشتر در این زمینه، به مقاله ۱۰ دلیل برای استفاده از موتور جستجوی DuckDuckGo مراجعه نمایید.)

یوتیوب: ویدیوها نیز منابع بسیار ارزشمندی برای دست یابی به اطلاعات مورد نیاز هستند. دست یابی به این منبع ارزشمند، می تواند به ما در صرفه جویی وقت کمک شایانی کند. سایت هایی مشابه برای کاربران ایرانی نیز وجود دارد. سایت هایی مانند آپارات و نماشا.

وبلاگ ها: سعی کنید برای تحقیقات خود کمتر به سراغ وبلاگ ها بروید. در غیر این صورت ممکن است به طور کلی به آن ها متکی شده و از وبلاگ های غیر معتبری برای تحقیقات استفاده کنید. بهتر است وقتی که سراغ بلاگ ها بروید که در ابتدا یک دید کلی از موضوع مورد نظر خود دارید و حداقل اطلاعات ممکن را می دانید.

اگر هنوز در استفاده از وبلاگ ها پا فشاری می کنید، پس حتما در هنگام استفاده، این نکته را مد نظر قرار دهید که مطالب موجود درون وبلاگ باید ارزشمند باشند و شما را از موضوع اصلی دور نکنند. برای اطمینان حاصل کردن از این مطلب، نیاز است تا به سوالات زیر پاسخ دهید:

- آیا مقاله ی مورد نظر شما در رسانه های مجازی از بازخورد خوبی برخوردار است؟

- آیا نظرات بیان شده در مورد مقاله، بازگو کننده ی ارزشمند بودن مقاله هستند؟

- آیا مقاله ی موجود در وبلاگ، از بازخورد خوبی در همان بلاگ برخوردار است؟

در کل، شما نیاز دارید به این پارامتر ها توجه کنید. چون این پارامتر ها بیانگر ارزشمند بودن مقاله در بین خوانندگان هستند. پس از بررسی نکات بالا، برای قدرتمندتر ساختن مقاله ی خود، بهتر است موارد زیر را نیز در نظر بگیرید:

بازخورد های خوب و بد را از هم جدا کنید. هنگامی که بخش نظرات را برای بررسی بازخوردها مشاهده می کنید، بهتر است به تمامی نظرات توجه کرده و از آن ها نکات خوب و بد مقاله را استخراج کنید. جدا کردن نکات مثبت و منفی مقاله و در نظر داشتن آن ها، باعث می شود تا شما در هنگام نوشتن مقاله، نکات مورد نظر را رعایت کنید.

در کمترین زمان ممکن به مطلب مورد نظر دسترسی داشته باشید. در هنگام نوشتن مقاله، شما نیاز دارید تا بارها و بارها به منابع خود سر بزنید. برای این کار لازم است تا یک کپی از تمامی منابع خود داشته باشید و آن ها را در یک مکان مشخص، گردآوری کنید (منابعی مانند لینک ها.) پس از این که شما تمامی منابع خود را در یک مکان جمع آوری کردید، وقت آن می رسد که آن ها را در گروه های مرتبط با هم دسته بندی کنید.

مطالبی که می توانند در کنار هم بیایند را از آن هایی که نمی توانند جدا کنید. پس از مرحله ی فوق، تنها کاری که شما باید انجام دهید، مطاله ی منابع و پس از آن نیز مطالعه ی دوباره ی منابع است. بعد از انجام این کار شما باید تا تمامی اطلاعات مورد نیاز را نگه داشته و سایر را از منابع خود حذف کنید. برای تشخیص منابع مفید، می توانید از یادداشت هایی که در مراحل قبل داشته اید استفاده کنید.

نگران زمان نباشید. هرگز استرس کم یا زیاد زمان گذاشته شده بر روی تحقیقات را به خود راه ندهید. در حقیقت، شما می توانید تحقیقات مورد نظر خود را در یک روز به اتمام برسانید و در روز بعد به نوشتن مقاله بپردازید.

تجزیه و تحلیل کردن، تجدید ساختار و نوشتن: هر چیزی را تجزیه و تحلیل کنید. بخش های نامربوط را حذف کرده و برای مقاله ی خود از موارد باقی مانده استفاده کنید. همانند کاراگاهان مجموعه های تلویزیونی، سعی کنید از تمامی مطالب باقی مانده نقشه برداری کنید. اطلاعات مرتبط را به هم متصل کرده و آن ها را در دسته بندی های خاص مورد نظر خود قرار دهید.

پس از جداسازی تمامی موارد غیر ضروری، وقت آن می رسد که طرح کلی مقاله ی خود را با استفاده از گروه بندی های موجود و سرفصل های آن ها، آماده کنید. مطمئن باشید که طرح خود را همانند مقالاتی که هم اکنون از ارزش بالایی برخوردارند، آماده می کنید.

دسته بندی منابع و مطالب در زمان نوشتن نیز به کمک شما می آیند. در هنگامی که تمامی مطالب مورد نظر شما در دسته بندی خاصی قرار گرفته باشند، نوشتن آن هم به صورتی که تمامی پاراگراف ها از موضوع اصلی دور نشوند و وحدت خود را حفظ کنند، کاری بسیار آسان می شود. در حال حاضر، شما تمامی موارد مورد نظر خود را برای استفاده در مقاله در اختیار دارید. تنها کاری که در ادامه باید انجام دهید این است که از منابع و اطلاعات موجود، بیشترین بهره را در مقاله های خود ببرید.

گرم کردن: سایر افراد ممکن است برای نوشتن یک مقاله، ابتدا تحقیق کنند و سپس آن ها را مطالعه و نموده و بعد از آن دوباره به تحقیق بپردازند. این روش برای شما به جز مقداری دردسر و به هم ریختگی منابع، چیز دیگری در بر نخواهد داشت و باعث می شود که ذهن شما از موضوع اصلی مقاله دور شود. در حالی که انجام تحقیقات به صورتی که در این مقاله به آن اشاره کردیم، می تواند تمامی اطلاعات مورد نیاز را در گروه بندی های آماده در اختیار شما قرار دهد و شما با استفاده از این روش می توانید با خیالی آسوده به نوشتن مقاله ی خود بیاندیشید.

در انتها، سه نکته ی زیر می توانند به شما در طی کردن مراحل نوشتن یک مقاله، کمک کنند:

- از تمامی منابع استفاده شده در تحقیق نام ببرید.

- نتیجه گیری های خود را بر اساس اطلاعات قابل اعتماد بیان کنید. این کار در هنگامی که نتیجه های شما زیر سوال برده شود، بسیار به کمک شما می آید.

- درست داوری کردن را یاد بگیرید. همیشه سعی کنید قبل از استفاده از یک مطلب در مقاله ی خود، از درست بودن آن اطمینان حاصل کرده و تمامی جوانب را در نظر بگیرید. بدانید که مطالبی که از طرفدار بالایی برخوردارند، همیشه درست نیستند.

در انتها نیز به یاد داشته باشید که فقط مطالبی را بنویسید که می توانید با استفاده از منابع کاملا معتبر، درستی آن ها را اثبات کنید.

How to Find The Right Topic

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی