دانلود فیلم نقاشی چهره با نرم افزار پینت
حجم: 23.5 مگابایت
توضیحات: نقاشی چهره دختر با نرم افزار پینت
دانلود فیلم نقاشی چهره با نرم افزار پینت
حجم: 23.5 مگابایت
توضیحات: نقاشی چهره دختر با نرم افزار پینت
شاید در نگاه اول تصور کنید این پرتره حاصل تلاش کودکی خردسال برای کشیدن نخستین نقاشیهای خود است٬ اما با دانستن داستان پشت آن احتمالآ به تحسین ایده ی جالب و بکر خالق آن خواهید پرداخت. هفدهم مارس امسال اریک نوردنانکار٬ طراح و هنرمند سوئدی یک وسیله ی ردیابی GPS (سامانه موقیت یاب جهانی به کمک ۲۴ ماهواره) را درون چمدانی قرار داد و آنرا به همراه مسیر دقیق از پیش تعیین شده ی خود به شرکت پست DHL تحویل داد. ۵۵ روز بعد این چمدان به استکهلم بازگشت در حالیکه سامانه GPS به صورت خودکار مسیر سفر این چمدان در دور دنیا را ثبت نموده بود.
اریک اطلاعات ثبت شده را به کامپیوتر خود وارد کرد و پرتره ای را که در بالا می بینید خلق نمود! به دلایل تکنیکی او مجبور بود این پرتره را تنها با استفاده از یک خط رسم کند. این خط غول آسا با عبور از ۶ قاره و ۶۲ کشور دنیا یک مسیر۱۱۰۶۶۴ کیلومتری را پیموده تا بدین ترتیب با خلق این پرتره اریک را به شهرت جهانی برساند. جالب است که نگاه مرد در تصویر به کشور ایران است.
راههای بسیار متفاوتی برای آموزش نقاشی کودکان وجود دارد. بهترین کار در قدم اول تفکیک گروههای سنی است. زیرا تفاوت سن یعنی تغییر باورها، خیالها و رویاها. مثلا باور و شناخت یک کودک 6 ساله از دنیا، با یک کودک 11 ساله متفاوت است.
آموزش نقاشی به کودکان زیر 6 سال
در این دوره کودک از کمترین اطلاعات علمی برخوردار است. بنابراین بسیاری از باورهایشان ساخته و پرداخته ذهن و خیال کودکانهشان است. اکثر فضاهایی را که میسازند، تخیلی بوده و قابل لمس و رویت ما نیست. اولین گام برای آموزش به این گروه سنی باور دنیای خیالی آنها است. همه چیز در دنیای آنها برای ما توصیف شده نیست. بهترین و گویاترین زبان برای شناخت این دنیا زبان خود آنها است. برای کشف آنها تغییر فضا امکانپذیر نیست؛ چون آنها را از خیالهای تکرارنشدنی دور نگه میداریم. پس اولین گام جهت آموزش، کشف دنیای فردی هر کودک است و رسیدن به تخیل آنها.
پادشاهی بود که فقط یک چشم و یک پا داشت. پادشاه به تمام نقاشان قلمرو خود دستور داد تا یک پرتره زیبا از او نقاشی کنند. اما هیچکدام نتوانستند؛ آنان چگونه میتوانستند با وجود نقص در یک چشم و یک پای پادشاه، نقاشی زیبایی از او بکشند؟
سرانجام یکی از نقاشان گفت که میتواند این کار را انجام دهد و یک تصویر کلاسیک از پادشاه نقاشی کرد. نقاشی او فوقالعاده بود و همه را غافلگیر کرد. او شاه را در حالتی نقاشی کرد که یک شکار را مورد هدف قرار داده بود؛ نشانهگیری با یک چشم بسته و یک پای خم شده.
چرا ما نتوانیم از دیگران چنین تصاویری نقاشی کنیم؛ پنهان کردن نقاط ضعف و برجسته ساختن نقاط قوت آنان!
شب عباس یمینی شریف صد و شصت و نهمین شب از شبهای مجله بخارا بود که با همکاری بنیاد فرهنگی ملت، دایرهالمعارف بزرگ اسلامی، بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار و گنجینه پژوهشی ایرج افشار عصر شنبه 5 مهر ماه 1393 برگزار شد.
علی دهباشی مدیرمسئول و سردبیر نشریه بخارا، این نکوداشت را با خواندن شعر «ما فرزندان ایرانیم» از عباس یمینی شریف آغاز کرد و سپس از هوشنگ مرادی کرمانی دعوت کرد تا اولین سخنران این مراسم باشد.
سرود ملّی ایران، سرود رسمی دولت ایران و یکی از نمادهای ملّی ایران است که در مراسم رسمی، یادبودهای ملّی، مسابقات ورزشی و دیگر مناسبتهای ملّی اجرا یا پخش میشود. سرود ملّی ایران دارای دو بخش شعر و موسیقی است.
ناصرالدین شاه در سال ۱۸۷۳ م. (برابر ۱۲۵۲ ه. خ؛ و ۱۲۹۰ ه. ق) دستور ساخت مارشی را به آلفرد لومر استاد فرانسوی موسیقی دارالفنون میدهد که در دیدارهای رسمی شاه در کنار سرودهای ملی دیگر کشورها نواخته شود. این مارش بیکلام، «سلام شاه» نامیده شد و در مراسمهای رسمی به جای سرود ملی ایران به کار رفت و به همین دلیل اروپاییان از آن به عنوان سرود ملی ایران یاد کردهاند.
همچنین یوهان اشتراوس در سال ۱۸۶۴ میلادی یعنی ۴ سال پیش از آمدن آلفرد لومر به ایران، مارشی به نام «مارش ایرانی» (آلمانی:Persischer Marsch) ساخت که سالها بعد در هنگام استقبال از ناصرالدین شاه در وین به جای سرود ملی ایران نواخته شد. عباس امانت در کتاب قبلهٔ عالم آورده است: «آهنگ موسیقی نظامی که به مناسبت دیدار ناصرالدینشاه از وین در سال ۱۸۷۳ میلادی به آهنگسازی به شهرت یوهان اشتراوس سفارش داده شد، تا به جای سرود ملی ایران نواخته شود، مظهر تلاشی بود تا گونهای توشهٔ نغمهسرایی «متمدن» برای شاهنشاهی ایران تعبیه شود.» با این حال در برخی منابع زمان نواخته شدن این مارش در وین را مربوط به سفر دوم (۱۸۷۸ میلادی برابر ۱۲۵۷ ه. خ؛ و ۱۲۹۵ ه. ق) و برخی نیز مربوط به سفر سوم ناصرالدین شاه (۱۸۸۹ میلادی برابر ۱۲۶۸ ه. خ؛ و ۱۳۰۶ ه. ق) میدانند. این آهنگ، شعری به زبان فرانسوی داشته است که سرودهٔ میرزا رضاخان دانش معروف به «پرنس ارفع» میباشد. یوهان دِکِر-شِنک (آلمانی:Johann Decker-Schenk) نوازندهٔ اتریشی مقیم سنپترزبورگ سرود و آهنگ آن را تنظیم کرده است.
داستان کودکانه وآموزنده گنجشک فراموش کار به همراه برگه رنگ آمیزی و نقاشی کودکانه مناسب بچه های سنین مهد کودک را از این جا بخوانید:
***
pencilmadnessابزار خوبی برای نقاشی رایانه ای است, نقاشی های کاغذی ام چند وقتی است که نمیگیرد . . . گاهی رنگ ها حوصله میخواهد گاهی طرح ها کمرنگ اند. گاهی هم موضوعات خسته کننده. اما هرگز نباید از نقاشی دست کشید.
سه سال اول دبستان ، نقاشی ام نسبت به بقیه خیلی خوب بود. البته بهتر است بگویم طراحی ، نه نقاشی ، با رنگ میانه ی خوبی نداشتم. رنگها برایم خیلی کسل کننده بودند. به هیچ وجه حال و حوصله ی رنگ آمیزی طرح هایم را نداشتم. دوستان شاد و شنگولم از همان دوران مهدکودک همواره در حال رنگ کردن بودند. دختر و پسر فرقی نمیکرد همه شان سرشان را کج میگرفتند و مداد رنگی کوچولو را خیلی ابزار گرایانه گوشه ی مشخصی از نقاشی قرار داده و با هاشور های ریز و تو پر نقاشی شان را جلا میدادند.
مطالب قبل:
پیاده سازی پروژه نقاشی شی گرا *قسمت اول*
پیاده سازی پروژه نقاشی شی گرا *قسمت دوم*
پیاده سازی پروژه نقاشی شی گرا *قسمت سوم*
پیاده سازی پروژه نقاشی شی گرا *قسمت چهارم*
پیاده سازی پروژه نقاشی شی گرا *قسمت پنجم*
ابتدا به تشریح کلاس ترسیم بیضی (Ellipse) میپردازیم.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
|
using System.Drawing;
namespace PWS.ObjectOrientedPaint.Models
{ /// <summary>
/// Ellipse Draw
/// </summary>
public class Ellipse : Shape
{
#region Constructors (2)
/// <summary>
/// Initializes a new instance of the <see cref="Ellipse" /> class.
/// </summary>
/// <param name="startPoint">The start point.</param>
/// <param name="endPoint">The end point.</param>
/// <param name="zIndex">Index of the z.</param>
/// <param name="foreColor">Color of the fore.</param>
/// <param name="thickness">The thickness.</param>
/// <param name="isFill">if set to <c>true</c> [is fill].</param>
/// <param name="backgroundColor">Color of the background.</param>
public Ellipse(PointF startPoint, PointF endPoint, int zIndex, Color foreColor, byte thickness, bool isFill, Color backgroundColor)
: base (startPoint, endPoint, zIndex, foreColor, thickness, isFill, backgroundColor)
{
ShapeType = ShapeType.Ellipse;
}
/// <summary>
/// Initializes a new instance of the <see cref="Ellipse" /> class.
/// </summary>
public Ellipse()
{
ShapeType = ShapeType.Ellipse;
}
#endregion Constructors
#region Methods (1)
// Public Methods (1)
/// <summary>
/// Draws the specified g.
/// </summary>
/// <param name="g">The g.</param>
public override void Draw(Graphics g)
{
if (IsFill)
g.FillEllipse(BackgroundBrush, StartPoint.X, StartPoint.Y, Width, Height);
g.DrawEllipse(Pen, StartPoint.X, StartPoint.Y, Width, Height);
base .Draw(g);
}
#endregion Methods
}
} |
مطالب قبل:
پیاده سازی پروژه نقاشی شی گرا *قسمت اول*
پیاده سازی پروژه نقاشی شی گرا *قسمت دوم*
پیاده سازی پروژه نقاشی شی گرا *قسمت سوم*
پیاده سازی پروژه نقاشی شی گرا *قسمت چهارم*
در این پست به شرح کلاس Rectangle جهت رسم مستطیل و Square جهت رسم مربع میپردازیم
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
|
using System.Drawing;
namespace PWS.ObjectOrientedPaint.Models
{ /// <summary>
/// Rectangle
/// </summary>
public class Rectangle : Shape
{
#region Constructors (2)
/// <summary>
/// Initializes a new instance of the <see cref="Rectangle" /> class.
/// </summary>
/// <param name="startPoint">The start point.</param>
/// <param name="endPoint">The end point.</param>
/// <param name="zIndex">Index of the z.</param>
/// <param name="foreColor">Color of the fore.</param>
/// <param name="thickness">The thickness.</param>
/// <param name="isFill">if set to <c>true</c> [is fill].</param>
/// <param name="backgroundColor">Color of the background.</param>
public Rectangle(PointF startPoint, PointF endPoint, int zIndex, Color foreColor, byte thickness, bool isFill, Color backgroundColor)
: base (startPoint, endPoint, zIndex, foreColor, thickness, isFill, backgroundColor)
{
ShapeType = ShapeType.Rectangle;
}
/// <summary>
/// Initializes a new instance of the <see cref="Rectangle" /> class.
/// </summary>
public Rectangle()
{
ShapeType = ShapeType.Rectangle;
}
#endregion Constructors
#region Methods (1)
// Public Methods (1)
/// <summary>
/// Draws the specified g.
/// </summary>
/// <param name="g">The g.</param>
public override void Draw(Graphics g)
{
if (IsFill)
g.FillRectangle(BackgroundBrush, StartPoint.X, StartPoint.Y, Width, Height);
g.DrawRectangle(Pen, StartPoint.X, StartPoint.Y, Width, Height);
base .Draw(g);
}
#endregion Methods
}
} |
کلاس Rectangle از کلاس پایه طراحی شده در ^ ارث بری دارد. این کلاس ساده بوده و تنها شامل یک سازنده و متد ترسیم شی مستطیل میباشد.
ایناخوس (به یونانی: Ἴναχος) فرزند اوکئانوس و تتیس، خدای رودی به همین نام در یونان است. او پدر یو ایزدبانوی رود آرگوس بود. او سرزمین آرگولیس را بعد از سیل عظیم دئوکالیون بنا نهاد و شهر آرگوس را به وجود آورد.
آگنور (به یونانی: Ἀγήνωρ) در اساطیر یونان پادشاه صور و پسر پوزئیدون و لیبیا است. او همسر تلپاسا و پدر ائوروپه، کادموس و فینیکساست. وقتی ائوروپه در حال چیدن گل بود، زئوس شیفتهٔ او شد، خود را تبدیل به گاو سفیدی کرد و او را با خود به جزیرهٔ کرت ربود. سپس زئوس هویت واقعی خود را آشکار کرد و ائوروپه به عنوان اولین ملکه کرت شناخته شد. آگنور پسران خود را برای پیدا کردن او فرستاد و به آنها سفارش کرد دست خالی برنگردند. به دلیل اینکه ائوروپه پیدا نشد، هیچکدام از آنها برنگشتند.
در ادامه پست های قبل
پیاده سازی پروژه نقاشی شی گرا *قسمت اول *
پیاده سازی پروژه نقاشی شی گرا *قسمت دوم*
پیاده سازی پروژه نقاشی شی گرا *قسمت سوم*
، در این پست به بررسی کلاس Triangle جهت رسم مثلث و کلاس Diamond جهت رسم لوزی میپردازیم.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
|
using System.Drawing;
namespace PWS.ObjectOrientedPaint.Models
{ /// <summary>
/// Triangle
/// </summary>
public class Triangle : Shape
{
#region Constructors (2)
/// <summary>
/// Initializes a new instance of the <see cref="Triangle" /> class.
/// </summary>
/// <param name="startPoint">The start point.</param>
/// <param name="endPoint">The end point.</param>
/// <param name="zIndex">Index of the z.</param>
/// <param name="foreColor">Color of the fore.</param>
/// <param name="thickness">The thickness.</param>
/// <param name="isFill">if set to <c>true</c> [is fill].</param>
/// <param name="backgroundColor">Color of the background.</param>
public Triangle(PointF startPoint, PointF endPoint, int zIndex, Color foreColor, byte thickness, bool isFill, Color backgroundColor)
: base (startPoint, endPoint, zIndex, foreColor, thickness, isFill, backgroundColor)
{
ShapeType = ShapeType.Triangle;
}
/// <summary>
/// Initializes a new instance of the <see cref="Triangle" /> class.
/// </summary>
public Triangle()
{
ShapeType = ShapeType.Triangle;
}
#endregion Constructors
#region Methods (1)
// Public Methods (1)
/// <summary>
/// Draws the specified g.
/// </summary>
/// <param name="g">The g.</param>
public override void Draw(Graphics g)
{
var points = new PointF[3];
points[0] = new PointF(X + Width / 2, Y);
points[1] = new PointF(X + Width, Y + Height);
points[2] = new PointF(X, Y + Height);
if (IsFill)
g.FillPolygon(BackgroundBrush, points);
g.DrawPolygon( new Pen(ForeColor, Thickness), points);
base .Draw(g);
}
#endregion Methods
}
} |
در ادامه مطالب قبل
پیاده سازی پروژه نقاشی شی گرا *قسمت اول *
پیاده سازی پروژه نقاشی شی گرا *قسمت دوم*
قبل از شروع توضیحات متدهای کلاس Shape در ادامه پستهای قبل در ^ و ^ ابتدا به تشریح یک تصویر میپردازیم.
ابتدا یک کلاس کمکی به صورت استاتیک تعریف میکنیم که متدی جهت پیش نمایش رسم شی در حالت جابجایی ، رسم، و تغییر اندازه دارد.
در ادامه مطالب قبل
پیاده سازی پروژه نقاشی شی گرا *قسمت اول*
با توجه به تجزیه و تحلیل انجام شده تمامی اشیا از کلاس پایه به نام Shape ارث بری دارند حال به توضیح کدهای این کلاس میپردازیم. (به دلیل اینکه توضیحات این کلاس در دو پست نوشته خواهد شد برای این کلاسها از partial class استفاده شده است)
هنر نوگرا یا هنر مدرن (Modern art)
هنر قرون وسطایی (Medieval art)
بوم پارچهٔ قاب گرفتهای است که روی آن نقاشی کنند. بوم پرطرفدارترین سطح برای نقاشی با رنگ روغن است که جایگزین تابلوهای چوبی شد.
یکی از قدیمیترین نمونههای بهجامانده از نقاشی رنگ روغن بر بوم، مربوط به نقاشی فرانسوی «مریم با فرشتگان» مربوط به سال ۱۴۱۰ میلادی است که اکنون در گالری Gemäldegalerie در شهر برلین آلمان نگهداری میشود. اگرچه تابلوهای چوبی در ایتالیا تا سدهٔ ۱۶ و در اروپای شمالی تا سدهٔ ۱۷ پرطرفدارترین زمینه براینقاشی باقی ماند.
کرباس یا پارچهٔ ویژهٔ نقاشی معمولاً بر روی یک قاب چوبی کشیده میشود و سطح آن معمولاً با بتونه پوشیده میشود.
چـِهرهنِگاری یا پُرتره، کشیدن نقاشی یا گرفتن عکسی تکی از یک شخص است. این کار میتواند بر روی بوم نقاشی و یا کاغذ عکس باشد.
چهرهنگاریهای فراوانی از کسان گوناگون در موزههای جهان موجود است. گاهی یک نقاش از چهرهٔ خود نیز چهرهنگاری میکند (خودنگاره) که از آن جمله آثاری از کمال الملک و رامبراند هستند.
در نقاشی ایران کمال الملک از چهره نگاران بزرگ بوده و دارای چهرهنگاریهایی از شاهانی چون ناصرالدینشاه و مظفرالدین شاهو احمد شاه است.